Ridskola, bra eller dåligt?

Sv: Ridskola, bra eller dåligt?

Men de gick ute i hagen från typ 6-7 till 12-13 nån gång, även om de skulle gå först kl 18 lr ännu senare... :crazy: En stor D-ponny fick 3 kg hö under natten kvällsfodrade runt halv 10, och de stod på spån så hade inget annat att pyssla med...

Hahaha (tomt skratt).
Tycker du det där är dåligt?

Kan ju jämföra med "min" ridskola då..
Hästarna går ut vid 8 tiden och in 12-14 (ut och in tiden kan variera beroende på hur effektiv/lat personalen är för dagen :grin: )
Hästarna kvällsfodras klockan 19.00, ibland ngt senare, ibland TIDIGARE och det är mer regel än undantag att Dponnyerna får 3-4 kg ensilage till kvällen. De flesta storhästarna får 4-6 kg.
De står på spån.

Sv: Ridskola, bra eller dåligt?

Låter inte kul det heller :crazy: Personalen tog sen även bort saltstenen för att hästarna "okynnes åt" undra varför liksom... :crazy:

Liknande trådar

Ridning Jag har nyligen börjat rida på ridskola, efter ett liv med träning och tävling på egna hästar. Trivs bra med ridskolan, ridläraren är...
2
Svar
20
· Visningar
1 176
Senast: cewe
·
Hästhantering Unghäst… Har en 3,5 åring (blir 4 i juni i år) som jag köpte i somras. En ganska cool valack, inte varit rädd för traktorer...
2 3
Svar
58
· Visningar
2 477
Senast: Piaff
·
Relationer Idag för 25 år sedan träffade jag hästen som fick mig att förändra mitt liv. Redan från första stund så förstod jag mig på henne och vi...
2
Svar
20
· Visningar
1 379
Senast: Görel
·
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 217

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka