Slumpen som förändrade ditt liv

För drygt 30 år sedan hade jag misslyckats med att plugga, misslyckats med att hitta sommarjobb och hade en dag kvar på a-kassan. Mina föräldrar var väldigt trötta på mig som inte kunde försörja mig själv och skickade mig till socialtjänsten.
Där fick jag höra att jag sökt alldeles för få jobb, och jag förklarade att jag inte kunde så mycket och att det inte fanns så många jobb att söka. De frågade om jag kunde flera på kontor förekommande administrativa uppgifter, vilket jag gjorde.
När jag några dagar senare fick pengar stämde inte summan med mina uträkningar så jag ringde och frågade hur de räknat. Den jag fick prata med sa att hon hört mitt namn när de diskuterat att de behövde en sommarjobbare som bara hade ekonomiska problem, inte sociala. Hon frågade om jag ville ha jobbet och jag tackade ja utan att tveka.
Efter sommaren fick jag fortsätta arbeta som assistent på olika enheter på socialkontoret, och efter något år insåg jag att socionom är ett arbete som passar mig väldigt bra. Jag sökte socialhögskolan i Stockholm och kom in på första försöket.

Utan detta hade jag aldrig hamnat inom socialtjänsten, jag visste att jag ville utbilda mig till något men hade ingen aning om till vad.

Liknande trådar

Hästmänniskan Fy vilken jobbig sits jag har satt mig i. För två år sedan köpte jag en unghäst då min andra häst var skadad och det verkade inte som...
Svar
16
· Visningar
2 165
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
25
· Visningar
2 134
Senast: ameo
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 057
Senast: Bison
·
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
22
· Visningar
3 200

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka