Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

K
Hästhantering Läste att man ska binda upp unghästar med uppbindningskroken högt upp. Min unghäst står och trixar med huvudet när hon är uppbunden. Har...
Svar
3
· Visningar
1 429
Senast: Mitrolle
·
Ridning Jag har nu när det varit härlig snö på vintern då och då ridit dressyr på ett snötäckt fält. Fältet i fråga ligger i träda, så det är...
Svar
9
· Visningar
1 567
Senast: kopparberg
·
N
Ridning Hej! När ska man ta av broddarna, nu är det ju inte så isigt längre. ska jag låta de sitta i ändå? ena brodden på hästens på höger...
Svar
7
· Visningar
852
Senast: Yrja
·
J
Hästhantering Jag behöver hjälp med min häst. Jag vet inte vad jag gör för fel. Hon går iväg när jag kommer och ska hämta henne i hagen, och i stallet...
Svar
9
· Visningar
1 283
Senast: lundborg
·
K
Hästhantering Hej. Har en P:R:E sedan ca 5 månader och jag älskar honom högt och rent!! Han är en underbar kompis och en stor personlighet.. :love...
Svar
13
· Visningar
2 096
Senast: kufen
·
T
Träning Hej! Jag skodde hästen förra veckan med snösulor i alla fyra och 4broddar i varje hov då vi bara har skogsvägar och ridbana här hemma...
2
Svar
30
· Visningar
6 315
Senast: roadkilled
·
Ridning Jag har en god vän som har en 8årig "avdankad" travare. Kom från travet för ca 3månader sen. Den har ridits in med hjälp av mig och så...
2
Svar
23
· Visningar
2 010
Senast: Alpin87
·
E
Ridning Hejsan! Min ena häst är hur snäll som hälst att rida men probelmet är att så fort man kommer in i skogen så börjar hon bla: Andas...
Svar
7
· Visningar
1 293
Senast: Emmiz
·
Hästhantering Tycker ni att det är ok att ha broddar på i hagen? Det finns ju blinbrodd och några i stallet tycker att det är oki att ha det på...
2
Svar
39
· Visningar
4 458
Senast: eiwo
·
Träning Hej. Min häst har börjat att dra der huvudet dom två senaste ggr jag ridit. tex när jag pillrar med tyglarna för lossa honom lite. Vad...
Svar
9
· Visningar
1 005
Senast: Tättran
·
N
Ridning Var inte säker på var jag ska lägga tråden, flytta om den ligger fel. Imorgon ska jag provrida en ponny som jag eventuellt ska bli...
Svar
4
· Visningar
1 359
Senast: nore
·
Hästhantering Hej! Nu har jag hämtat ett litet shettis sto som sällskap till mitt andra sto, då hon blir så orolig när jag ska ut och rida valacken...
Svar
3
· Visningar
957
Senast: Danaa
·
S
Träning Jag kan inte säga att han är tjafsig heller, visste inte riktigt hur jag ska säga det. När jag travar på min häst så kan han ibland...
Svar
5
· Visningar
878
Senast: Cut3Leo
·
B
Hästhantering Hej. Nu måste jag ha hjälp. Jag har en envis shettis som alltid reser sig när han inte vill. Det har inte med sadel att gjöra eller...
Svar
7
· Visningar
1 231
·
G
Hästhantering Vad ska man göra när hästen sliter sig loss när den står uppbunden på stallgången? Hästen kan stå ett tag helt lugnt, sen bakar hon och...
2 3
Svar
59
· Visningar
5 930
·
N
Ridning Hej! Hur gör man med en häst som mest vill vända hemmåt? Givetvis ger jag mig inte och driver frammåt ändå, men man vill ju inte bråka...
Svar
11
· Visningar
5 449
Senast: RobbieWilliams
·
S
  • Låst
Ridning Hello. :) Läget är så att jag har två halvblod som fyller 6 nu till våren, och har efter mycket funderingar kommit fram till att...
Svar
3
· Visningar
843
Senast: IngelaH
·
Hästhantering Min ponny har börjat visa ett väldigt dåligt beteende när hon står uppbunden i stallet. Hon skrapar i marken och när ingen bryr sig...
Svar
2
· Visningar
1 154
Senast: cili
·
Hästhantering Har fått ett nytt problem i mitt stall. En av hästarna har börjat stå på bakbena vid insläpp. Men först lite historia;) Hästarna i...
Svar
7
· Visningar
1 571
Senast: zigg
·
T
Träning Jag har en halvblodsvalack som är väldigt het. Jag har haft honom i ca 3månader och jag upplevde att det var bättre i början så det...
Svar
18
· Visningar
2 178
Senast: TaylorSwift
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama