Sv: Varför vill inte hästarna komma in?
dom vill väl helt enkelt inte komma in?
dom vill väl helt enkelt inte komma in?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Våra hästar står oftast vid grinden när det är dags att gå in, annars kommer de omedelbums springande när vi visslar eller när de märker att vi kommit.
Att de inte kommer direkt när det blåser och regnar tycker jag inte är så konstigt, min teori är att de har ställt sig mot vinden/regnet och "stängt av", de väntar ut sk**vädret.
Det är som att jag får väcka upp dem och övertala dem om att vägen in är värd mödan.
Kanske påverkade den andra hästen de andra att följa strömmen? Att de därför nu tar eget initiativ och stannar ute.
Alla hästar, oavsätt ålder eller erfarenheter, är fortfarande hästar och väljer i regel att vara ute om de har möjlighet. Och det verkar ju tydligt när det gäller dina, så varför förneka det för sig själv? Det är ju egentligen inte svårare än att slå upp en ligghall.
Man får inte glömma att hästar lever och är hela dygnet i sitt hem. Det är viktigt att man tar hänsyn till deras behov, drifter och önskemål. Vad vi tycker eller påstår är logiskt är ju ganska ovesentligt.