Sv: Jobbig inridning?
Jag håller med dig till viss del. De tre jag haft som varit på inridning innan utan att bli inridna har alla varit knepiga. De hästar som varit helt färska när jag fått dom på inridning, har det sällan varit problem med - med ett undantag.
Där fanns det andra omständigheter som spökade. Hästen hade en fantastisk (men otroligt skrämmande...) stam, inköpt dyrt utomlands. Hästen kunde vara helt normal emellanåt, sen kunde hon få ett ryck o attackera folk, samma vid ridningen. Nåja, hästen blev inriden, men fortsatte med dessa ryck. Hon blev borttagen som fyraåring. Hästen var helt frisk, fysiskt sätt, däremot tror jag inte hästen kan ha mått psykiskt bra någonstans, hon påminde mig väldigt mycket om en människa med vanföreställningar. Ena sekunden glad och normal, andra sekunden totalt livrädd och aggressiv. Hästen hade ju varit med om något traumatiskt, det märktes, men vad det var fick jag aldrig reda på, och vad som triggade igång dessa "ryck" lyckades aldrig någon lista ut heller, så av rena säkerhetsskäl togs hon bort. Det var synd, det var en fin häst som var ruskigt trevlig, men hon blev riktigt farlig så jag ifrågasätter mig inte alls beslutet.