H
Hedwig02
Sv: Piruetter
Tack för förklaring! Tror jag fattar lite mer.
Har du möjligtvis ett sto? Hedwig gillar också att göra på sitt eget sätt..lika med bäst enligt henne...
Blir kanske lite OT, men på en clinic i KD så var det en ryttare som skulle öva på galopp-piruetter och fick den lite udda övningen att rida travpiruetter för att dom blir svårare för hästen att utföra än galopp-piruetter så tanken var att trigga hästen att själv fatta galopp och på så vis få galopp-piruett! Eller åtminstone början till det. Travpiruett är ju precis samma sak egentligen som i skritt/galopp rent rörelsemässigt men knöligare, därav att inte så många använder sig av det skulle jag tro?
Själv har jag liksom Ingela mer fått till tänket av piruettvändning i trav än riktiga vändningar, och då något pass när det egentligen var tänkt att öva skrittpiruetter men hästen hade för mycket spring i benen för att palla med att skritta. Matte säger - okej, vi travar. Men jag bestämmer hur!
Tack för förklaring! Tror jag fattar lite mer.
Har du möjligtvis ett sto? Hedwig gillar också att göra på sitt eget sätt..lika med bäst enligt henne...