Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
tillåter ni att er häst stannar för att bajsa.. vet många som "tvingar" sina hästar att fortsätta ändå. brukar själv alltid låta hästen stanna, känns ju taskigt annars... bara en liten fundering sent en fredags kväll ^^
Japp min medryttarkuse stannar och bajsar.
Hon vägrar att gå och bajsa så ja hon får väl göra det.
Jag har hört att de hästar som gör det har dåliga ryggmuskler men jag har ingen aning om om det stämmer faktigst.
Min mr häst är ganska dålig musklad i ryggen.
Jag låter alltid mina hästar stanna om de behöver bajsa, jag tävlar inte utan rider för motion och för att det är roligt.
Om hästen vill stanna så låter jag den stanna, men vissa går lika gärna vidare. Nu har jag dock en fröken som håller sig och vägrar kissa/bajsa när man ens SER det. Hon är rätt fjantig på det. Hade hon varit människa kan jag lova att hon korsat benen och hoppat omkring ibland som man själv skulle göra. Då gäller det att slänga ut henne i hagen snabbt efter ridningen, då sätter hon fart in i ligghallen och sen hör man hur det skvaaaaalar. Sen dyker hon upp igen och ska mysa. Knäpphäst