Sv: Att inte ge hästen vila
På vilket sätt tränar du olika muskelgrupper? Framdelen ena dan, bara ryggen andra dan? Jag kan inte se att den använder olika muskelgrupper. Hela kroppen jobbar ju. Det är ju inte som när vi tränar i ett gym, bara armstyrka eller benstyrka, magen , ryggen.
Det låter inte som om jag behöver "oroa" mej för att jag motionerar hästen för mycket. Motionen blir så pass varierad automatiskt, beroende på väder skolgång studier väglag ridhustillgång osv att olika muskelgrupper ansträngs olika mycket olika dagar.
Den här veckan har bestått av ett intrevallpass, en skogspromenad (äkta promenad, jag går bredvid och hålle i repet) och en skrittrunda med vagnen. Lugnt och stillsamt med andra ord. Och nästa vecka försvinner helt då jag är bortrest.. Så lite semester blir det allt! Vi åker ut en hel del med skolan den här kursen så våren blir lugn.
På vilket sätt tränar du olika muskelgrupper? Framdelen ena dan, bara ryggen andra dan? Jag kan inte se att den använder olika muskelgrupper. Hela kroppen jobbar ju. Det är ju inte som när vi tränar i ett gym, bara armstyrka eller benstyrka, magen , ryggen.