N
nettan80
Jag har ett 20 årigt sto, varmblodig travare. vet inte vad jag ska göra. hon är rädd för mycket, blir lätt stressad. jag har provat med mycket tex ofta gå en runda där hon brukar bli rädd så att hon ska vänja sig, träna henne där. jag har hållt på med NH länge och jag tycker att vi funkar bra ihop. hon är jätte duktig i paddocken dag tid, ibland på kvällen när ankorna inte väsnas.
jag har henne lös i paddocken och hon älskar att leka. springer när jag
springer,stannar när jag stanna,går även bra att skicka henne över hinder. vi har mycket roligt ihop. hon är 10 gånger värre med andra i stallet,någongång har hon fått riktig panik. så hon är "lugn" med mig.
det konstiga är att när hon blir rädd så hoppar hon på stället och blir orolig och hon har aldrig fått för sig att sticka. Har ni någa råd om hur jag kan hjälpa min häst, inte för min skull utan för hennes!!

jag har henne lös i paddocken och hon älskar att leka. springer när jag
springer,stannar när jag stanna,går även bra att skicka henne över hinder. vi har mycket roligt ihop. hon är 10 gånger värre med andra i stallet,någongång har hon fått riktig panik. så hon är "lugn" med mig.
det konstiga är att när hon blir rädd så hoppar hon på stället och blir orolig och hon har aldrig fått för sig att sticka. Har ni någa råd om hur jag kan hjälpa min häst, inte för min skull utan för hennes!!