Hur ofta bör jag rida?

Sv: Hur ofta bör jag rida?

Ja det förstår jag. Är det dessutom så att den stått pga skada måste man ju vara extra försiktig just med tanke på skadan. Då brukar man också kunna få bra råd av veterinärer med igångsättningsschema, vilket jag tycker är väldigt bra. :)

Men om en frisk häst bara fått vila pga tex att man varit bortrest två veckor gör man ju sig själv en otjänst genom att tro att den hunnit tappa en massa och göra ett för lugnt igångsättningsschema. Då tycker jag det går utmärkt att gå ut på en lugn motionsrunda i alla gångarter för att få igång kroppen och efter ett par dagar tycker jag man kan träna ungefär som vanligt.

Så jag tror med andra ord att vi tycker ganska likadant. :)

Liknande trådar

Träning Hej! Jag ska köpa en häst som stått i ca 1 år pga privata anledningar hos ägaren. Den är riden kanske 5-10 ggr under ett år och lite...
Svar
19
· Visningar
1 737
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 349
Senast: Juli0a
·
Hästhantering Jag rider på en ridskola där om man är stallvärd får åka och tävla med ridskolehäst samt tävla på lokala tävlingar som klubben anordnar...
Svar
18
· Visningar
3 552
Senast: Cambrie
·
Hundavel & Ras Hej! Det är spännande tider för mig och min familj, då vi äntligen känner att det är en bra tid att skaffa hund. Tanken är att besöka...
2 3
Svar
40
· Visningar
4 991

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka