Är NH en trend, eller??

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Är NH en trend, eller??

Jag tycker NH är ett träningssätt för människan men det är jag det. Det är bra för nybörjare o för människor med känsliga hästar.

Ditt svar visar bara din okunnighet om hästens anatomi.
Skaffa dig åtminstone basunskaper innan du utalar dig.

Har sett att både Strasser o Sanhcpmetoder oxå verkar vara synonymt för Nhfolk:crazy: I pauserna mellan kurslekarna karvar man hovar.
Sen måste man ha tofflor på hästarna för att de ska kunna brukas. Hur de klarar sig i hagen förtäljer inte historien.
Ömfotade hästar är oxå "snälla"- ett annat sätt att kunna dominera dem.

Såg btw att Parelli- mångas Guru, påstår att inga andra sadlar än deras eget märke passar, som givetvis kostar skjortan.
Nu gör han även reklam för en ridhustyp.

Jag tycker NH är ett träningssätt för människan men det är jag det. Det är bra för nybörjare o för människor med känsliga hästar.
Det är inte bra för nybörjare som bara läser en bok eller som får tips av kompisar.
Man måste kunna läsa hästar lite grann o ha en tränare med sig.
Tyvärr finns det ju bara en cert. tränare o därmed finns det utrymme för en hel massa konstiga tolkningar.

Re: Sv: Är NH en trend, eller??

Ditt svar visar bara din okunnighet om hästens anatomi.

Det är inte första gången heller...:angel:

Flashlight - ytterliga en överdriven feltolkade svar från dig. Du väl vet själv när folk säger naturlig de inte menar fri i naturen.:grin: Kanske en lexikon åt dig skulle vara nåt .:idea:

Axel - Jag börjar har en kännsla att är en sån "closet NHare" För ibland är du rätt på spiken men du vägra erkänna att det är samma sak vi försöker framföra. Det är ok att komma ut, är du rädd att du ska blir en utkast bland dina häst kompisar?

Hej Hej alla glada!!!

Tänkte bara kolla vad ni andra tycker om NH. Tankar, erfarenheter både bra och dåliga, för och nackdelar, mm. Fritt att utrycka sig!

Jag använder mig själv mycket av NH och har gått en del kurser och varit på föredrag, men tycker att mycket av det handlar om sunt förnuft och den dagliga hanteringen. :)

Skulle vara mycket intressant att höra vad ni andra tycker :idea:

Det fetstilta är en sanning, med modifikation. Då bukefalosforum, har regler som alla bukefalister godkände vid registrering.

Flera bukefalister skulle behöva tapetsera sitt datorrum med reglerna förstorade x antal gånger och även läsa dem - ingen nämnd och ingen glömd.

Detta inlägg är inte riktat till någon särskild, utan till alla sidor inom denna tråd och flera användare, som borde kunna ta sina diskussioner via PM i stället för att tjafsa här om samma saker, som kommer upp i var eviga tråd som startas. Inte undra på att det blir trist stämning emellanåt.

Mvh

IngelaH
moderator

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 981
Senast: fixi
·
  • Artikel Artikel
Dagbok I många år har jag funderat på vad det egentligen är för fel på mina föräldrar. De beter sig liksom inte riktigt som normala människor...
Svar
0
· Visningar
828
Senast: Tuvstarr
·
Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 489
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 027
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar