Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

• Låst
Träning jag har ett fjordsto som är 140 cm och är väldigt lätt.(känns som att rida på en new forest) min pappa har för sig att han ska lära sig...
Svar
1
· Visningar
992
Senast: Hóbagoly
·
Ridning Hur gjorde ni för att komma igång med er klassiska ridning? Jag som ridit många år och mer och mer börjat intressera mig för både...
Svar
16
· Visningar
1 485
Senast: buffy_
·
Träning Min häst har börjar bli väldigt väldigt stressad och stirrig i framför allt stallet. Han har aldrig betett sig så förut. Jag har haft...
Svar
3
· Visningar
1 362
Senast: martha
·
Träning Admin får ursäkta men nu har jag sökt efter liknande problem och hittar inget svar eller råd på min specifika fråga. Hur ska man...
Svar
9
· Visningar
1 131
Senast: Lattjo
·
A
Träning Hejsan:) Jag har en unghäst på 3,7 år som har blivit riden i 5 månader i både skogen och i padocken. Han har alltid varit positiv till...
Svar
11
· Visningar
1 094
Senast: bobo
·
A
Träning Hej Jag undrar om jag kan få lite råd för hur jag ska gå tillväga, vill absolut inte att det ska bli fel på något sätt. Har nyss köpt...
Svar
15
· Visningar
1 438
Senast: Sar
·
Träning kan man få in skritt, trav och galopparbete på en 4 månaders träningsplanering för en 5 årig travare som är riden i 1 år? då kan skritta...
Svar
5
· Visningar
826
  • Låst
Träning Det här med att hästarna ska vara bra musklade, bra kondis osv. Men ryttarna läggs de mindre fokus på. När tycker ni man är för tung...
Svar
2
· Visningar
781
Senast: IngelaH
·
Träning Jag behöver lite tips och råd i från er här på Buke!!! Jag har fått erbjudande ifrån en kompis att köpa hennes 12åriga islandssto som...
Svar
7
· Visningar
1 355
Senast: diving-leber
·
Träning Om eran häst har tappat en sko, ni vet att hovslagaren kommer inom ett par dagar, inom en vecka. Hur gör ni med träningen då? Som...
2
Svar
21
· Visningar
2 356
Senast: Långnos
·
Träning När ni rider och tränar på ridbana hemma, har ni någonsin musik då? Vill ofta rida till musik men har ingen möjlighet att få ner...
2
Svar
23
· Visningar
2 238
Senast: moulinsart
·
F
Träning Har inte skrivit här innan utan bara läst. Många goda råd här :) Jag behöver också ett råd. Min 6-åring gick fram till för två...
Svar
8
· Visningar
1 100
Senast: Theresa
·
A
Träning Har en 4 årig arab/paint.Hon har på sista tiden,kanske nån månad tillbaka blivit så fruktansvärd seg/trög i ridningen.Både ute och på...
5 6 7
Svar
127
· Visningar
9 168
Senast: ainavi
·
Träning Jag misstänker att det finns trådar om omskolning av löphästar men det här handlar om en som är 20 och kanske riden max 10 ggr sedan den...
Svar
1
· Visningar
1 696
Senast: Skorpan
·
U
Träning Hur övar man bort en hård hand? några tips?
2
Svar
29
· Visningar
5 131
Senast: unspection
·
S
Träning Min ponny är väldigt jobbig, jag har haft honom redan ganska länge, men jag måste ännu bita i gräset alltför ofta... han kan vara...
Svar
2
· Visningar
814
Senast: CK_
·
R
Träning Alla skulle väl vilja gå ut i hagen och ställa sig där, ropa lågt: -nu är jag här! och se hästarna höja huvudena, gnägga glatt och...
Svar
5
· Visningar
1 179
·
Träning I somras kändes det som att vi var ett, vi litade på varandra. Vi hade ett samspel som var enormt. Vi hade byggt upp vår relation från...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
8 038
·
H
Träning Har en 1 1/2 årig islandshäst hingst som går och nafsar i grimskaftet då man leder honom. Han nafsar aldrig i människor eftersom jag...
Svar
6
· Visningar
869
Senast: islandforever
·
P
Träning Hej allihopa. Jag har en ponny här hemma född 04. Riden i alla gångarter.. men jag vet inte riktigt hur vi ska få honom och "fatta...
Svar
1
· Visningar
771

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Evolve
  • Atletix
  • Vi som letar häst II

Omröstningar