-04:a med omoget skelett

Sv: -04:a med omoget skelett

Stimulera med "tänk", och motion. Trickträna blandat men lätt motion.
Eftersom han är skvättig träna honom med prassel, hinkar, rep men var försiktig så du inte skrämmer livet ur honom. Titta på honom så att han är nyfiken på vad du gör. Låt inte hans energi resultera i att han tar över om du möjligen blir skrämd av honom. Ge honom tid, motion och lagom med mat så växer han "ihop" i sin kropp.
Och var rädd om dig glöm inte hjälmen.

Tack så mycket för alla tips! :bow::bow:

Det som är så roligt med honom är att vi har tränat väldigt mycket med presseningar och allt möjligt sånt... och då bekommer det honom inte alls... men när jag sitter på så är allt farligt och ännu mer nu då kanske när han har mycket energi... sitter jag av så är det aldrig några problem att gå förbi något eller så... måste väl på något sätt få honom att lita på mig även när jag sitter på ryggen... får träna mer på tilliten helt enkelt.

Jo han har vilat endel... känns ibland som han vilat mer det senaste året än vad han vart igång :( men igår tömkörde vi i skogen en sväng med pannlampa och allt och han skötte sig jätte bra :love: var helt koncentrerad på ljuset ifrån pannlampan så glömde bort att springa när vi vände hemmåt :)

Liknande trådar

Träning hej, har haft min ponny som är från irland i snart två år (blir 8 i år) o i början var han livrädd för bommar på marken, alltid jätte...
Svar
9
· Visningar
1 766
Senast: sorbifolia
·
Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
4 483
Senast: Fiorano
·
Ridning Ska ev få hem ett 8 årigt sto som är insutten men i skritt och lite trav. Inte så mycket mer än så. Mycket arbetad från marken, snäll...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
11 992
Senast: Blyger
·
Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
1 999
Senast: zarmino
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Evolve
  • Atletix