Musik vid ridning

Sv: Musik vid ridning

Jag brukar ha musik på om jag rider i stora ridhuset. Det får mig att slappna av och hamna i bättre balans med hästen. Sen kommer det ibland låtar som passar så jäkligt bra till vad man gör just då. :D

Men ibland när jag rider ut kan jag ha på mobilen (med eller utan hörlurar) på låg volym, jag är musikfreak. :D

Fast just dem gillar jag inte, då de "stänger in" ljudet för mycket, eller isolerar från ljudet runt omkring. Någon som förstår vad jag svamlar om?

Jag förstår vad du menar, jag har sånna själv och för att prata med någon räcker det inte att stänga av ljudet utan jag måste ta ur dem för att kunna prata.

*kl*
Jag rider med musik ibland, har typen mackaroner (jag tycker det är logiskt, dock ingen annan) som en liten gummigrej, rätt små och isolerar bra, nästan lite för bra.
Har även haft koss spark plugg, samma med dom, lite för bra isolering
Har haft sådanna koss som går över öronen, men då det var jobbigt med hjälm över faller dom bort.

Dom bästa jag hade var några fula, som jag hatade i början , det är en vanlig modell på grejen in i örat , samt en gummibåge som gick utanför örat, minns inte märket, köpta på expert i ronneby karlskrona (har inte sett dom här i skellefteå tyvär, gav bort mina till min bror som älskade dom för jag kunde ju köpa nya, men icke...:( )
Dom isolerar lagom, men man hör ändå, och dom sitter där dom ska, kan inte trilla ut iom gummibågen som sitter runt örat eller hur man nu ska förklara det.
Det var någon sportvariant, gjort för att sporta med.

Nopp, med låg volym som jag skrev tidigare så funkar de kanon bra!
ingen skillnad mot vanliga

Liknande trådar

Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
579
Senast: MiniLi
·
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
20
· Visningar
2 096
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
14
· Visningar
1 597
Senast: Mia_R
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 174
Senast: Lady_S
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama