A
ainavi
Sv: Hur får jag framåtandan i hästen??
Men snälla själv!!!
Har inga problem att ta in hästen till atg,har en lättlastad häst!
Men om man går din bakväg så kan man ju tänka såhär att man nu konstaterat att hon är öm i ryggen,varför ska man då åka till veterinär för att de ska klämma på henne och ännu en gång konstatera att hon är öm i ryggen?Okej,de kollar benen.
Men vad är det för fel då att behandla henne av en equiterapeut och se om det går över?
Sen tar jag verkligen inte den lätta vägen ut,som sagt,har inga problem att åka in till veterinären.Nu var det så att equiterapeuten skulle till en annan häst i stallet så jag passade på att fråga!
Man måste göra det som känns rätt,men jag har fortfarande klinik i tankarna.
Men människa, varför sitter det så hårt åt att ta in hästen på KLINIK för en genomgång? Ingen equiterapeut som är seriös, ska behandla en häst med diffusa symptom. Veterinär ska gå igenom först. Utred varför din häst har handbromsen i och en tydlig beteendeförändring, via klinik och veterinär FÖRST, för att utesluta andra problem. det kan ju vara leder eller annat som ger symtom i ryggen.
tycker alltför ofta att så många verkar ta den lätta vägen ut. är lättare att ta ut hemmavet som kollar lite allmänt, eller equiterapeut som kommer hem till stallet, så slipper man åka iväg och transportera sig.
finns inget som hindrar att du tar ut equiterapeut EFTER att du eliminerat ev. andra grundläggande problem via veterinär på klinik.
Men snälla själv!!!
Har inga problem att ta in hästen till atg,har en lättlastad häst!
Men om man går din bakväg så kan man ju tänka såhär att man nu konstaterat att hon är öm i ryggen,varför ska man då åka till veterinär för att de ska klämma på henne och ännu en gång konstatera att hon är öm i ryggen?Okej,de kollar benen.
Men vad är det för fel då att behandla henne av en equiterapeut och se om det går över?
Sen tar jag verkligen inte den lätta vägen ut,som sagt,har inga problem att åka in till veterinären.Nu var det så att equiterapeuten skulle till en annan häst i stallet så jag passade på att fråga!
Man måste göra det som känns rätt,men jag har fortfarande klinik i tankarna.