Ständigt skräckslagen häst

Jag säger som jag brukar i den här frågan - det ska vara roligt att ha häst. Man ska inte behöva kämpa varje dag månad ut och månad in. Har man försökt med rimliga insatser utefter sin egen situation och det ändå inte vill sig så är det fel häst för den människan/fel människa för den hästen. Då är det bättre att sälja. Och rädd ska man absolut inte behöva vara. I en övergående period, visst - men inte kontinuerligt eller över längre period.
 

Liknande trådar

Hästhantering Kan ju börja med att vi har en vet tid på tisdag, men någon som har en aning om vad som kan vara fel eller haft liknande problem? Jag...
2 3
Svar
45
· Visningar
5 666
Senast: JohannaB
·
Gnägg Här kanske finns någon eller några med erfarenhet av att ha en "sommarhäst" från en ridskola? Skulle ni vilja dela med er av hur det...
Svar
13
· Visningar
2 202
Senast: Shixle
·
Hästhantering Hej! Jag skulle behöva lite tips och råd från er kunniga. Jag har en tvåårig valack som är mer vild än tam och i stort sätt omöjligt...
2 3
Svar
51
· Visningar
6 670
Senast: co-SMAD4
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
14 823
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Avels fråga
  • Hur är processen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp