A
ainavi
Sv: Hur får jag framåtandan i hästen??
Ja hon mena väl på att det beror ju på vad man anser vad som är unghäst.Och eftersom det bara är i skritt så tyckte hon inte heller att det var farligt.Tänk de hästar som tävlas vid 3-4 år.Hur mycket har inte de tränats?
Nu sa hon ju också de att det är svårt att säga om fodret eftersom det då inte finns någon analys.Men hon menade nog att det var onödigt ändå att ge.
Men så bra att det inte var värre! Jag tycker visst att du blivit klokare av detta, nu VET du att det inte är några inflammationer som spökar!
Däremot ställer jag mig frågade till vetrinärer som tycker det är o.k. att sitta och skumpa direkt på ryggen i tvåtimmarspass på en så ung häst. På en äldre häst som redan musklat sig i ryggen ser inte jag heller några problem i detta.
Och jag ställer mig också frågande till hur man som vetrinär kan rekommendera proteintillskott från kraftfoder snarare än från grovfoder (lusern). Speciellt när hon inte vet värdena i höet.
NÅGOT är det ju som har gjort att hon förändrats och tappat framåtbjudningen och geisten, nu har du alla fakta på handen och får göra din egen bedömning.
Ja hon mena väl på att det beror ju på vad man anser vad som är unghäst.Och eftersom det bara är i skritt så tyckte hon inte heller att det var farligt.Tänk de hästar som tävlas vid 3-4 år.Hur mycket har inte de tränats?
Nu sa hon ju också de att det är svårt att säga om fodret eftersom det då inte finns någon analys.Men hon menade nog att det var onödigt ändå att ge.