Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
NEJ!
Du slänga på sadeln och ge dig ut och motionera hästen. Den ska bli trött och gärna svettig.
SEDAN kan du kontakta hjärnkontoret på den.
SEDAN kan du kontakta hjärnkontoret på den.
Visst kan man låta dem springa av sig som du säger.
Men jag tolkade Litens inlägg (det jag svarade på just då) som att hon tänkte göra div NH övningar.
DET är ingen bra ide med laddad häst.
Har bara läst 1 sidan men håller med martha. Har sjäv en häst som reagerar liknande som din, han har stått 3 månader pga skada och har sådan energi så han inte vet vad han ska ta sig till nästan. Innan va han super lätt att ha att göra med (även min kille NH tränad) tippar på han kommer bli sitt "vanliga" jag när energin är borta. Sedan då du har en travare så lär din dam vilja jobba mycket gissar jag på Jobbar nu i travstall och det är stor skillnad på hur de arbetas har jag märkt
Är hästen rätt navlad och får gå ordentligt så går det fortare.
Vänta bara, på onsdag förmiddag ska vi hårdköra på riktigt - tempo tempo
Om detta vädret fortsätter så kommer vi att kunna använda grusvägarna igen då
Kul att det gick bra Men låt henne inte lata sej imorgon utan gör något med henne då också, kanske inte flera timmar men nånting kan hon gott göra, rid på ridbanan om du har och rid tex bara olika vägar där du ställer om henne hela tiden i tex bågar, travar över bommar, mjukar upp henne lite, håller hjärnan sysselsatt Eller tömkör på samma sätt, eller tömkör halva tiden och rid halva tiden, låt henne jobba! Sen lite tuffare på onsdag igen.
Jättekul att du håller på att komma igen