tappat en sko och ridning

Sv: tappat en sko och ridning

Det är om om han inte kan komma direkt eller när jag anser att hästen kan gå utan tills han ändå ska komma som jag tar av skon..... Sen vill jag inte besvära honom med en tappsko om det inte verkligen behövs. Klart att det finns en anledning till att de får skor i bland och det är när jag rider mycket på steniga vägar då den ena ömmar. (det går inte alltid undvika dessa vägar)

Sv: tappat en sko och ridning

Om inte hovslagaren kan komma på en gång försöker jag hitta någon annan som kan slå på skon. Har man skon så är det ju inte så mycket jobb, den är ju redan inpassad till hoven. Annars låter jag hästen stå. Vill inte riskera att hästen blir ömfotad eller hoven trasas sönder. Hästen dör inte av att stå några dagar. Skulle aldrig få för mig att träna eller hoppa om hästen hade tappat en sko.

Liknande trådar

Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
579
Senast: MiniLi
·
Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
297
Senast: Lavinia
·
Hästvård Vet inte vart jag ska ta vägen längre.. För 2,5 månad sen så tappades en sko på uteritt och hon blev halt och hovslagaren kom ut och...
Svar
1
· Visningar
481
Senast: Grazing
·
Hästhantering Precis som rubriken säger har jag en häst som är svår/jobbig att sko. Jag vet varför - en hovslagare har varit dum mot honom en gång -...
2
Svar
29
· Visningar
2 802
Senast: Askur2017
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar