Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

A
Träning Behöver lite tips om olika bett som kan vara bra för min häst. Hon är 4 år,blir 5 nästa år.Har ridits mest ut i skog och mark och...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 773
Senast: Cinora
·
D
Träning Jag har haft hästen i ca 2 månader nu och för varje dag som går så känner jag att hästen är uttråkad och ointresserad. Han är halvtid...
2
Svar
37
· Visningar
3 072
Senast: sthu
·
Träning Stallägarna på gården vill att det ska vara släckt i stallet så fort inte någon är där, dvs även när hästarna är inne. Jag tycker det...
2
Svar
38
· Visningar
5 724
Senast: Fina
·
P
Träning Hej! Min underbara Pacific som snart fyller 8 månader (hingstföl) har börjat ta sig friheter när jag leder honom. Han sparkas med...
2
Svar
29
· Visningar
2 836
Senast: Antiqua
·
B
Träning Jag har en fråga till er som inte har någon paddock men ändå tränar era hästar, alltså ni rider inte bara ut i skogen och lullar...
2
Svar
37
· Visningar
5 434
Senast: Snobben
·
Träning Jag har börjat rida för två nya tränare som är mycket nogranna med sitsen. Min sits är långt ifrån perfekt så det är riktigt bra och...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 946
Senast: Salasolen
·
N
Träning ni som har era hästar på lösdrift hur gör ni med mockning? har inga erfarenheter alls av detta och är väldigt intresserad av att veta...
2
Svar
24
· Visningar
2 805
Senast: jennifer_pn
·
T
Träning Har min kallblodstravare och en mini häst hingst. Fick syn på en annons om ett litet ministo och jag köpte med mig henne hem. Men...
Svar
4
· Visningar
929
Senast: fijja
·
Träning Hur "bantar" man en häst genom motion? Jag vägrar svälta djuret utan hon ska få sin "minimi giva" av mat för att kunna fungera på rätt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
16 429
Senast: axel
·
P
Träning Hej! Jag har ett sto som är en väldigt snäll häst mot människor, men hon är väldigt envis när hon sätter den sidan till och även väldigt...
Svar
5
· Visningar
1 516
Senast: Leteng
·
D
  • Låst
Hästhantering Hej! Jag har inte kollat igenom trådarna om det finns en lika dan ! Jag har blivit intresserad av NH och vill lära mig lite...
Svar
1
· Visningar
929
Senast: IngelaH
·
D
Träning jag har ett danskt halvblod/ svenskt halvblod på 14 år han kastar med huvudet när man travar och skrittar men aldrig när man galopperar...
Svar
9
· Visningar
1 111
Senast: devil_flickan
·
M
Träning Hej! Jag har letat runt i trick trådarna men ändå inte hittat svaret jag söker.. Det är så att jag har börjat lära min häst spansk...
Svar
5
· Visningar
1 180
Senast: docskingcalibar
·
B
Träning om ni har läst min förra tråd om min unghäst, att jag var osäker vad jag skulle göra med honom. så kan jag ju säga att jag aldrig kmr...
Svar
3
· Visningar
852
Senast: nexa79
·
Träning Kollat lite på foderhästar. Eller rättare sagt satt ut en annons att jag söker foderhäst. Har hittat en som är maxad C-ponny är själv...
Svar
10
· Visningar
1 084
Senast: ch791022
·
Träning Vi har en femårig islandskorsning som vi i sakta mak rider in själva (med hjälp av tränare osv). Jag har väl inte ridit så många "råa"...
Svar
14
· Visningar
1 353
Senast: skuggi
·
Träning Vad kan det bero på? Igår när jag kom hem från ridturen hade min häst blött blod från ena näsborren. Det har hänt nån gång innan när jag...
Svar
12
· Visningar
6 787
Senast: EmmaBovary
·
K
Träning Vi har ett fullblod som vi absolut inte kan binda. I transport o box går det bra men inte på gången. Han får REN panik. Han står prima...
2
Svar
20
· Visningar
2 255
Senast: koftena
·
L
Träning Hej min dotter har fått en ponny ju som är ca 23år pigg och glad fin i kroppen bra kondition,nu hoppade hon förra häljen det är en förra...
Svar
12
· Visningar
1 250
Senast: Onelove
·
L
Träning sitter har och laser i 06 trad dar dom pratar om att byta bett ofta.. kan nan forklara varfor det skulle vara bra? jag har alltid...
Svar
4
· Visningar
814

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka