Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

U
Träning Förr så red jag på en häst som jag red i padocken.Den hästen ville inte gå på vissa sidor på ridbanan,utan typ halva.Så fort jag...
Svar
2
· Visningar
661
Senast: unspection
·
Träning Vad finns det för 4-års tester? Vad sattsar ni på? Har själv en oinriden 4-åring (är på inridning nu) som jag gärna vill börja sätta...
Svar
2
· Visningar
813
Senast: blohme
·
B
Träning Snälla människor därute! Hjälp mig! Jag har en hingst -06 som jag vill visa på treårs. Han är lite lydnadstränad i form av...
Svar
7
· Visningar
1 771
Senast: Bonheur
·
Träning Hej! Jag undrar hur ni lägger upp ett schema för era hästar! Min är 4år och vill ha lite tips hur jag ska lägga upp ett bra schema...
Svar
3
· Visningar
995
Senast: nexa79
·
Träning Hej! Jag rider ett halvblod på 12 år som har varit under igångsättning under hösten efter att ha haft föl. Jag tränar rätt mkt dressyr...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 114
Senast: chaarliaejh
·
P
Träning Jag har en väldigt smäcker nordsvensk (sto)! Jag har haft henne i ca 2 månader, NU har hon börjat att dra tyglarna ur händerna på mig...
Svar
5
· Visningar
860
·
Träning Satt och kollade på lite bildtrådar, tycker det är så kul att se alla fina hästar. Kom spontant på att det vore kul att se bilder om...
2 3
Svar
46
· Visningar
4 483
Senast: Tuvisen
·
L
Träning jag har en kanske konstig fråga.... jag vet inte vad som hänt med mig men jag har blivit så himla rädd för hästar. när jag hanterar så...
2
Svar
24
· Visningar
7 664
Senast: lobell
·
T
Träning Jag har en foderhäst hemma, en 17 årig föredetta travare. Hon är 17 år och har varit ridhäst sedan cirka 5 års ålder. Jag har haft henne...
2
Svar
22
· Visningar
1 719
·
K
Träning Om jag ska transportera en häst till och från Schweiz till Sverige (150 mil ca), hur gör jag? Ska jag köra upp hästen själv (sträckkör...
2 3
Svar
46
· Visningar
5 908
Senast: kladdkakor
·
M
Träning Hej !! Jag antar att detta inte är rätt ställe att skriva detta på men jag gör ett försök ändå. Jag köpte i somras ett sto f-05 imp...
Svar
2
· Visningar
835
Senast: Muninn
·
Träning Hur gör era hundar när ni rider? Mina ska tvunget springa framför hästen så fort jag ska trava el galoppera, vilket inte e så kul vare...
Svar
14
· Visningar
1 473
Senast: dotzie
·
  • Låst
Träning Hej allihopa! det vore skoj om vi kunde lägga in lite bilder när vi tränar tricks med våra hästar! Alla tricks är välkomna och på...
57 58 59
Svar
1 162
· Visningar
112 760
Senast: IngelaH
·
M
Träning Håller på och bli rejält trött på mitt halvblod som är en sååådan mes i terrängen! Hon är 8år och jag har bara haft henne sen i höstas...
Svar
9
· Visningar
995
Senast: MyJoyride
·
S
Träning Efter jag galopperat och ska sakta av till trav, tappar min häst bakbena? Hon hamnar i korsgalopp med bara bakbena känns det som! sen...
Svar
4
· Visningar
1 095
Senast: månFare
·
Träning Ni som ej har ridhus, hur rider ni era hästar när det är fruset i marken?
3 4 5
Svar
87
· Visningar
7 513
Senast: alicen
·
Ridning Ar det nagon som har last " Hastens tid - Rid- och stridskonst under storkmaktstiden" av Anna Larsdotter som skulle kunna dela med sig...
Svar
2
· Visningar
792
Senast: Darby
·
S
Träning Jag har en svår skod häst :confused: problemet är när man ska "dra ut" frambenet och då stegrar han sej han är gätte snäll att...
Svar
5
· Visningar
1 042
Senast: seimur
·
J
Träning Vill gärna höra era erfarenheter av hästar som försöker LÄGGA sig ner under ryttare! Vad har anledningen varit? Hur har ni kommit förbi...
2 3
Svar
41
· Visningar
5 100
Senast: Jeeves
·
  • Låst
Ridning Hej jag har lite frågor, Vad är det för skillnad på klassisk dressyr/Akademisk ridkonst & centrerad ridning? Hur börjar man om...
Svar
1
· Visningar
925
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack 17
  • Atletix