jag börjar tröttna....

Sv: jag börjar tröttna....

*delvis kl*

Jag är förvånad över att den här diskussionen inte krashat totalt och slutat med svordommar och ett tredje världskrig. Själv blir jag sjukt irriterad av att läsa flera av inläggen, och skulle inte kunna ge mig in i diskussionen utan och spåra ur och vräka ur mig diverse barnsliga och omogna kommentarer.
Herrejösses, den här tråden bekräftar många av mina fördommar iallafall.

är det någon mer än jag som är trött på att höra att man är en dålig amatörryttare utan amititioner bara för att man rider i skogen jämt? man är vell inte det minsta sämre än dreyr/hopp ryttare,snarare tvärt om efter som man verkligen bör vara rutinerad och ha en lydig och fin häst med bra kondition för att ta sig fram i terängen.

Se det så här istället...
Tur att vi skogsmulleryttare finns för hur många hästar hade inte bara stått still annars som inte passar till något annat :D
Vi är alla olika, bäst så...:)

Njut av dina skogsturer!
Det gör jag :)

Jag har en gammal tävlingsponny som främst tränas i skogen, en orsak är att killen inte klarar av att knalla runt runt på plan/ridhus 6 dagar i vecka (därför hamnade han hos mej) Allt har gått jättebra, vi jobbar i form, olika dressyrrörelser, hoppar osv. En vän till mej gav oss lektioner ett tag, hon red honom och visade vad han gick för på riktigt (ok, jag var inte såå duktig då jag köpte honom) och hade inga åsikter till att vi mest knallar runt i skogen. Tjejen tävlar 130cm hoppning (siktar högre) och skolade sin häst till medelsvår dressyr, enda hon har sagt är att vi skulle kunna gå långt inom dressyren och att hon gärna följer med i vår utveckling, synd att jag inte är sååå intresserad av att tävla.

Så hade jag killen stallad på skolans stall en vinter, där tävlade alla utom jag, men ingen hade nåt emot oss utom hängde gärna med ut på tur och talade dittan och dattan ibland. Den som hade mest fördomar var nog jag då hälften av hästarna såg ut att vara för stora och svåra för tjejerna (efter att man fyllt 16 får man inte tävla ponny här längre), ett fall var verkligen hopplöst. Så fördomarna låg hos mej fast tjejerna var trevliga :idea:

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har inte ridit på 25 år men min barndom och ungdomstid präglades av hästar. Jag fick min första ponny som femåring, tävlade FEI...
Svar
9
· Visningar
1 112
Senast: Emro
·
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
20
· Visningar
2 098
Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
4 485
Senast: Fiorano
·
Hästvård Hej på er, behöver lite tankar och erfarenheter. Sålde ett d-ponnysto i maj, 6 år gammal. Vid försäljningen var ponnyn fullt igång...
Svar
4
· Visningar
1 276
Senast: valley
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama