HjÄlp!!! RymmningsbenÄgen hÄst:(

Sv: HjÄlp!!! RymmningsbenÄgen hÄst:(

Jag fattade faktiskt inte:o

:angel:Testa som jag fick göra sätt en tråd 50-70cm innan för det staket som står nu ,om du har trästolp så kan du slå dit en slana snett neråt !!!ta en planka såga till borra ett hål 2-3cm in trä dit en bit trädgård/vattenslang dra eltråden/elrep igenom alla extra stolp sen kan jag nästan låva att den stannar inne funat hos mig och det är billigt alternativ att testa om du kanske måste byga om när det går/väder LYCKA TILL!:banana:

Sv: HjÄlp!!! RymmningsbenÄgen hÄst:(

Vet du hur det löste sig???

Samma sak för mig.... Han bara går...OM han fastnar, står LUGNT stilla och väntar... "finns ju säkert nått att äta inom en radie av ½ meter... om inte: SOV:)"

För min häst löste det på det viset att på nya stället fick han vara betydligt mindre i hage och arbeta mer. Han blev såld till en verksamhet där man hyr ut vad man kan kalla för häst dragna husvagnar.
Det är möjligt att samma kan hjälpa för din d v s att han aktiveras mer på annat sätt än att bara gå i hagen. I mitt fall var det lite speciellt för den här fjordingen var från början en inackordering och inte min häst. Ägarna skulle sköta honom själv i stor sätt vi skulle bara fodra honom tillsamman med de andra hästarna. Det var bara det att vi såg bara ägarna till den här hästen tre gånger. Första gången när de tittade på stallet andra när de kom med hästen och tredje när de efter ett år dök upp och gav oss alla papper på hästen. Med orden "Vi är väl skyldiga mer än vad hästen är värd" och så åkte de igen. Så under det här året kunde vi ju inte direkt göra något med honom mer än låta honom gå hagen och stå i stallet.

Som sagt i en annan tråd så hade jag en kille som gick genom. En Bruks nordis på 800 kg. Som du provat det mesta men när vi köpt en agregat som gav ut MYCKET mer ström en de normala så har han slutat helt.

Han helt enkelt tålade strömen förrut runt 2500 volts, nya agregat gå ut på runt 9000volts.:idea:

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 313
Senast: Freazer
·
Övr. Hund Jag har en labbe tik som är ett år. Som valp var hon ganska tuff men när det kom till människor så tyckte hon det var läskigt. Inte så...
Svar
6
· Visningar
1 369
Senast: Trassel12
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 034
Senast: Anonymisten
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
22 156
Senast: Whoever
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Atletix