Ston ihop med valacker ?

Sv: Ston ihop med valacker ?

*kl*

Här hemma har vi det så att de tre hingstarna har varsin hage och stallets enda valack går ihop med de fyra stona... fungerar superbra :) Å andra sidan har vi dem blandat i stallet allihopa med ;)

Jag vill helst att Honey ska få gå i en flock (minst 2 andra hästar + hon, helst fler). Har sett en av valackerna i stallet försöka betäcka (stod upp men fick inte in den) en gång när han var ny, nu har han lärt sig veta hut och han har aldrig betäckt min häst. Så alla hästarna i stallet går tillsammans :laugh:

Men jag vill inte ha min häst ihop med en valack som fullföljer betäckning.. *ser skadorna efteråt framför mig*

vi har tre valackar och tre ston i våran hage och det går alldeles utmerkt:D
För ca ett år sedan så blev det lite ståhej i hagen för att en ny valack skulle komma in. Ledaren i flocken jagade runt honom mycket så vi fick sära på flocken ett tag men sen kunde vi släppa ihop dom igen:) Han var nyligen kastrerad så hingstbeteéndet kom fram. Men sedan dess har vi släppt ihop alla med alla.

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Jag har ett finnhäststo på 18 år, som i hela sitt liv bott här, hon har i princip varit min sedan hon var föl. Nu är det så att hon...
Svar
10
· Visningar
2 155
Senast: exotic
·
Hästvård tänkte höra om någon vet lite tips till mitt lilla problem. jag har en ponny valack som står bredvid et sto. om stoet blir sur mot...
Svar
4
· Visningar
901
Senast: Blandrastik
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag blev ärligt talat lite låg när jag såg att jag stod uppskriven på Sahara igen. Nu har jag ändå försökt kämpa på henne i två veckor...
Svar
0
· Visningar
280
Senast: cassiopeja
·
Hästhantering Har två hästar, en fjolla som åker bredare än vanligt (har extrabrett släp) som tidigare fått i princip blackouter i transporten, man...
Svar
7
· Visningar
1 356
Senast: axel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama