Häst och kanin?

Sv: Häst och kanin?

Vi har haft en kanin som sällskap till hästen, den blev ihjältrampad efter några dagar

Vi har haft en kanin som sällskap till hästen, den blev ihjältrampad efter några dagar

Jag har inte skrivit att jag ska ha kaninen i samma box som hästen. Jag har en stor kaninbox (stor box med nät) i stallet, mitt emot boxarna som är för hästar.

Måste bara tala om att våra hästar har kaniner i sina boxar och det funkar kanon..Och dom har det inte för sällskapet utan för att kaninen ska slippa sitta i en liten bur.Kaninerna har sitt lilla hus och vatten i ett hörn i boxen och hästen rör inte detta om inte våra små ryttare 2-5 år matar kaninerna med morötter i huset.
Kan ju tillägga att hästen är 139 cm hög och boxen 13 kvadrat
Vårt sto har haft sina kaniner i boxen när hon fölat och fölen har därmed från första början vant sig.
Fölis fick sig en egen kanin men då denna kanin vaktade höt så fölis inte fick äta den kaninen en tom box.
Kunde jag så skulle jag lägga upp bilder men jag vet inte hur man gör

Då måste jag tipsa dig om att lägga dig raklång inne i boxen när hästen är där inne. Ha hakan tryckt mot golvet så att du får samma ögonhöjd som kaninen. Ligg sedan så i minst 20 minuter och titta samtidigt upp mot hästen. Skriv sedan ner 'känslorna' utifrån kaninens perspektiv om hur den känner sig tillsammans med sin "stora kompis".

/V

Jag vet inte hur man lägger in bilder här så jag la in ett par på en hemsida i stället.
ta och kolla in dom och se om kaninen ser rädd ut eller verkar må dåligt för det tycker då inte jag att den gör.
Sen är det självklart inte alla hästar som kan ha kanin, men mina kan det.
http://trixig.webs.com/

Liknande trådar

Foder & Strö I stallet där min ponny står ska man ha någon form av anordning för hö inomhus. De flesta har nåt, några har Haybar eller liknande. Då...
2
Svar
21
· Visningar
2 086
Senast: Lutten
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 349
Senast: Juli0a
·
Anläggning Kortversion: Vad har ni för erfarenhet av kaniner som tillfälligt sällskap till häst? Bra, dåligt, ingen effekt alls? Stressad kanin...
2
Svar
28
· Visningar
3 462
Senast: tanten
·
Träning Jag bytte stall för ett par veckor sedan och i det nya stallet så får hästarna vatten via vattenkopp när de är ute. Min häst har aldrig...
Svar
9
· Visningar
1 105

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka