Far över bommen i släpet ( lång)

Sv: Far över bommen i släpet ( lång)

De låter riktigt fiffit att just ta ut allting =D och skulle gärna göra på det sättet , men är det laglit? och isf. vad är "åldersgränes" på hästen för att den sku få åka så? .
Jag ska försöka låna ett släp och öva med Vægir =)

ett sjumånaders föl får inte vara uppbundet ändå. och bara släpet inte har bärande bommar för at hålla upp väggarna så ska det inte vara några problem :) Med tanke på att de va en seriös transportfirma. Som Lärde mig detta ifrån allra första början. Så antar jag att det är helt lagligt. :) Peter jardby som kör galopphästar o dyl. han hjälpte mig även nu senast med detta föl med transport ifrån stockholm -malmö och sen åkte hon i vår transport malmö - blekinge. Och han va helt bestämd på att fölet ska stå löst utan saker och fastna i och propsar på att är det möjligt så ska de stå så.

Kort sammanfattat tror jag inte alls det är olagligt sålänge de finns lucka som går att stänga helt. ingen plastskynde eller dyl.

men jag har inte heller läst på tillräckligt. utan förlitat mig på transportörer och uppfödare som jag har kontakt med.

Sv: Far över bommen i släpet ( lång)

Är jätte glad nu :D en jätteduktigt hästmänniska med massor med hästerfarenhet kommer med oss då vi ska åka till kastreringen :D Och Vægir har börjat acceptera allt bättre så tror det kommer att gå bra nu :)

Liknande trådar

Övr. Hund Min tollare fyller 2 år i slutet av mars. Han är en underbar hund med mycket energi och glädje. Vårt (eller egentligen mitt) problem är...
2 3
Svar
50
· Visningar
9 552
Senast: AlmostEasy
·
Hästhantering Detta är inte min häst men en väns häst! Hästen är en halvblodsvalack född 2001. Som 2 årig hingst på väg till betet gick han över...
2 3
Svar
59
· Visningar
6 841
Senast: tuaphua
·
B
Hästhantering Hej! Sitter här med en klump i magen och vet att det kommer bli tufft att skriva detta inlägget men jag behöver verkligen all hjälp jag...
2 3
Svar
59
· Visningar
8 419
Senast: Beritas
·
Träning förlåt men måste få skriva av mig, idag så skulle jag iväg på min första tävling med min häst, då pollan är svår lastad så har jag...
2 3
Svar
40
· Visningar
4 825
Senast: Buck
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar