Benlinder?!

Sv: Benlinder?!

kl
Vad tycker ni om akryllindor vid ridning? Har börjat använda sådana och tycker de är lätta att linda med och kasar inte ned.

Jag har hört att akryllindor gör mer skada än nytta, att de pga att de är lite elastiska kan lätt börja skava och orsaka dåligt tryck.

kl
Jag lindar endast med fleece, då min medryttarhäst bara har fleecelindor och endast en pad som är avsedd för skador. Tänkte köpa mig ett par paddar, men hur stora ska dessa då vara? Någon som har bild?
När man sedan lindar över den, ska lindan täcka hela padden eller kan det "sticka upp" en liten bit padden?

:bump:

Jag lindar endast med fleece, då min medryttarhäst bara har fleecelindor och endast en pad som är avsedd för skador. Tänkte köpa mig ett par paddar, men hur stora ska dessa då vara? Någon som har bild?
När man sedan lindar över den, ska lindan täcka hela padden eller kan det "sticka upp" en liten bit padden?

:bump:

Jag är ju ingen expert, men som jag lärt mig ska man täcka hela padden med fleecelindor, men inte med elastiska. Då ska en bir av padden sticka fram både i nederkant och överkant.

Nu är ju inte jag en travmänniska men hade trav på gymnasiet, och då hade vi någon form av "gummi"pad som man sedan lindade över med en extremt elastisk linda, man skulle också linda "hårt", sedan gamascher på och sedan ut på en gång..
Det var alltså det sista som gjordes innan man gav sig iväg och det första som togs av när vi kom tillbaka just för att inte orsaka stasning osv, och användes då vi skulle köra lite hårdare pass.

Dom där gummpaddarna kändes riktigt bra och skulle nog vilja ha det till ridning men vet ej vart jag kan hitta dom..

Finns kalasbra kombinationslindor.
Fleece innerst, elastiskt utanpå. så man kan linda fleecen och sen blir det elastiskt. Då behöver du inte krångla med padd.

Köpte ett par sådana från hööks , men min häst värkade ha obekvämt i dom så jag slutade använda dom ( hade dom utan padd :/ så de kan ju va orsaken också , enligt mig var dom bra lindade)

Liknande trådar

Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
297
Senast: Lavinia
·
Ridning Hej! (det kanske är fel tråd men hoppas att det är ok) Min dotter har vid två tillfällen denna termin ramlat av en häst som har...
Svar
17
· Visningar
1 768
Senast: mamman
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 094
Senast: Lavinia
·
Hästmänniskan hejhej, ursäkta för mycket text 🥲Jag har precis tagit studenten och ska flytta ganska långt bort i början på nästa år. Ponnyn som jag...
Svar
8
· Visningar
629

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Atletix
  • Sabotage?
  • Ridskoleryttare

Omröstningar