• Hästhantering
  • Trådstartare Trådstartare Doremi
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 937
Status
Stängd för vidare inlägg.
D

Doremi

Hej!
Jag har inte kollat igenom trådarna om det finns en lika dan !
Jag har blivit intresserad av NH och vill lära mig lite 'grunder'. (Och även mer syfte på varför man ska använda sig av NH, hur det är uppbyggt osv..)
Har just nu ingen tillgång till tränare eller vän som håller på med detta. Har testat lite lekar, typ jage. Har gått helt okej. Ponnyn min följer mig lös men så fort hon ser något roligare går hon hellre dit och ser vad som händer där - vad sak jag göra? Tips?
När vi 'leker' följa john är hon som mest uppmärksam och gör det hon ska, backa, stanna och trava framåt, men även då kan hon gå dit hon vill om hon ser något roligare. ..
Vet egentligen inte om jag gör som man ska, men finsn det något ytterligare man kan göra för att fånga uppmärksamheten

Skulle gärna vilja få reda på lite enklare övningar/lekar som jag och min ponny (Även andra kanske skulle se nytta av denna tråd? ;) ) skulle kunna testa på!

Kollade in den nålade tråden men tyckte inte jag hittade några övningar där...

Så kom igen nu Buke. Tacksam för svar! :bow:

Senast ändrad av en moderator:
Sv: Tips!

Jag orkar inte läsa vad du frågar om, eftersom du inte orkar läsa och söka bland trådarna.

Utan jag hänvisar dig direkt till faq-en som berättar lite grundläggande tankar om NH, övningar, personer bakom NH och var du kan läsa mera.

http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=765745

I övrigt finns det MASSOR av bildtrådar, övningstrådar, tricktrådar och allt vad det är i forumet om du använder sökfunktionen.

Med vänliga vinterhälsningar

IngelaH
moderator

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Ridning Hej hallå. Lite pinsamt men måste ändå fråga, har någon några bra grundläggande övningar för att hoppningen ska gå bättre? Jag har...
Svar
3
· Visningar
613
Övr. Katt Har lite beslutsångest gällande hur jag ska göra. Har en 14-årlig katt som sover hela dagarna, vilket inte är så konstigt med tanke på...
Svar
1
· Visningar
454
Senast: Sassy
·
Hundträning Hunden min gnäller KONSTANT så fort vi inte är hemma. Hemma säger den nästan aldrig någonting. Men så fort vi åker i bilen, eller åker...
Svar
8
· Visningar
1 357
Senast: Nota
·
Hundträning Hej, Som vissa kanske läst innan har jag en 10 månaders ESS Jag behöver lite tips och råd kring just nosaktivering. Jag skulle hemskt...
Svar
11
· Visningar
929

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka