K
koftena
Sv: 150 mil lång transport, hur? Skadligt?
Ok jag visste inte exakt hur det var för lastbilschaffisar.
Ok jag visste inte exakt hur det var för lastbilschaffisar.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag känner till ett par rastplatser med boxar och dessa används, men inte så mycket som man tror.
Din Pripps stannade också i sthlm trots att han bara åkte från Västerås men dom andra hästarn hade åkt mkt längre. Han åkte ner till Göteborg när vi sålde honom o enligt köparen var han i fin form när han landade. Han åkte med "Håkanssons hästtransporter" om jag inte minns helt fel.
10h två ggr/vecka och det behöver inte kompenseras. Men den sista timmen är helt puck eftersom man måste ha 45min rast innan.
Men är man två så fixar man en sådan resa, hästar får åka rätt länge på rätt lastbil
Jo kör- och vilotidsrelgerna ändras ju hela tiden. Vi ska skriva nya låååååååånga YKBn på måndag så just de tiderna är ganska uppdaterade i huvudet på mig Men de har redan hunnit ändra färdskrivarbladsreglerna sedan vi började kursen i september
Vad är YKB? Ett uttryck jag inte hört tidigare.
Yrkeskompetensbevis...
Krav för alla förare av yrkesmässiga persontransporter, dvs bussförare från okt -08
From okt -09 kommer kravet även att gälla alla förare av yrkesmässiga godstransporter.
Aha! Gäller inte mig då...
Verdammt!
Ok. så jag kör inte yrkesmässigt idag men kan ju hända att jag kommr göra ibland så det är väl bara att bita i det sura äpplet.
Har du redan lappen behöver du inte gå grunden, däremot uppdateringen, 35h vart femte år men vi har ju övergångsregler så det är inom sju år första vändan, dvs du med C måste ha gått de 35h senast 2016 om jag inte räknar tokigt. Ingen panik Och exakt datum är 10sept i år för D och 10 sept för C nästa år.
Bökigt och dyrt. Obligatorisk kurs + prov (why?).