Sv: Fel galopp!
Normalpris kan ligga på mellan 4-700 kr.
Vi nappade på en annons där en tjej som utbildar sig till massör behövde övningshästar. Det kostar ingenting under hennes utbildning. Hon är jätteduktig och har varit hos oss tre gånger under hösten. Hennes genomgång av hela hästen ar dock kostat mig en del för jag förstod att det var dax att byta sadel - men det var det ju värt
! Jag har fått fart på min 16-åriga häst så han går bra som bara den, jag får träningsvärk av att rida honom nu, han har så stora rörelser. Härligt!
Kanske kan du få tag i någon som behöver "öva" sig?
Läs böcker själv och börja massera med piggborste eller gummiborste (finns mjuka såna att köpa) i hästaffärer). Massera både i cirklar och framifrån och bakåt, bra för både muskler och bindväv på hästen, och för dina armmuskler
Rykta länge också. Ta i extra på bakdelen och lårmuskeln (där sitter akupressurpunkter för bakknät), samt ryggen. Detta gör underverk. Hästen kan vara lite avvaktande i början , men dom lär sig snart att uppskatta det, och rentav ställa upp sig för att få massage. Min tar ett steg fram men låter bakbenen stå kvar så ryggen sänks rejält, ser mycket kul ut
Då vill han ha massage på ryggen.
Kan du få någon att visa dig hur du stretchar hästen är det bra. Tar du ut en ET så be den visa dig hur du ska göra, så kan du spara pengar på det viset.
Carina