Sv: Bantning av häst ?
Jogga mer i sakta takt (jobbigare) långa sträckor.
Fortsätt med intervallträning i både enskilt trav och galopp men växla också mellan alla takter/tempon.
Se till att dra ner på ätandet ute och allt kraftfoder. Stråfoder och mineraler är viktigast, blanda i lite morötter så blir det roligare att äta.
Se till att stallägaren ger fan i att ge henne betfor!!!
Sluta skylla allt på hästens (eventuella) ras
Hur mycket arab är hon egentligen? Hon ser inte ut som en arab.Silja som hon heter är het för att hon är arab, på somrarna går hon helt utan foder och då är hon som hetast så
Träna mer trav.jag har lärt mig att en ponny mår bäst av kort och intensiv träning, vi brukar köra ganska mycket galopp och intervall träning, då det är en hopp"häst" så tränar vi galopp väldigt ofta.
Jogga mer i sakta takt (jobbigare) långa sträckor.
Fortsätt med intervallträning i både enskilt trav och galopp men växla också mellan alla takter/tempon.
Rid en timmes ordentlig träning 5 dagar i veckan. Kör inte igång för snabbt bara, trappa upp gradvis.men tack för all hjälpa, får börja träna mer än vad jag gör. längre och lite jobbigare pass
Se till att dra ner på ätandet ute och allt kraftfoder. Stråfoder och mineraler är viktigast, blanda i lite morötter så blir det roligare att äta.
Se till att stallägaren ger fan i att ge henne betfor!!!
Sluta skylla allt på hästens (eventuella) ras