Carrot stick - varför sådan modell?

Sv: Carrot stick - varför sådan modell?

Om man köper via Parelli själv kostar en fyra fot lång pinne med handtag $ 62.67 USD.

Vill man ha ett snöre på också så kostar det ytterligare $ 21.27 USD :grin:

Alltså nästan $ 84 USD (plus frakt och "taxes"!!!) för en pinne med snöre på.

Det blir några dollar billigare om man är med i hans fanclub:grin::cool:

Alltså ett överpris utan dess like!

/migo

Senast ändrad:

Jag och utländska valutor :o Men typ 8 kr/1 USD = 672 kr (exkl frakt o "taxes") då. Jaa, 400 spänn betalade jag för ett tjusig dressyrspö att ge bort men allt handlar väl om vad man vill lägga sina pengar på :angel:

Hehe, jaa, för en del är det viktigt att ha "rätt" grejer av "rätt" märke, för andra är det inte lika viktigt. Är väl samma med allt?

Måste säga att Parelli-stickarna och de olika snörena är väldigt välbalanserade och "sköna" att jobba med, precis som med en dyr körpisk så märker man skillnad på den som kostade lite mer..

Man kan bli lurad oxå. Tänkte köpt ett Kyraspö först (ang inlägget jag skrev till Migo) men det var så grymt obalanserat. Jag fick hålla typ 40 cm ned på spöet :eek: Mitt långa dressyrspö på 110 cm håller jag precis under handtaget som jag alltid gör och vill göra. Synd för Kyraspöet har en sån snygg knopp :angel:

Ja, självklart är inte allt som är dyrt = bättre.
Jag kan tex tycka att carrot-stick-kopiorna är så lika originalet att jag faktiskt inte kan tänka mig att investera i en sån.
Däremot har de rep och linor som är otroligt mycket trevligare att jobba med, än andra som jag hittat, att det känns värt det att investera lite extra i dem.

Man måste prova :idea: smaken är ju som baken... delad :angel: inte alla som gillar samma ju!

Ja det går att tjäna pengar på nästan vad som helst om man kan få folk att tro att de behöver prylen.
Iden med ett rep i ändan tycker jag ändå är bra. Ska ta ett gammalt spö och sätta tunt rep i änden på det.
De spön jag oftast använder är just utmärkta grenar. De kan man få som man vill och de är helt gratis.:)

men min kostade inte alls så mkt som de som stod där.. min kostade mellan 400-500.. klart man kan använda vad som helst. helst har jag inget spö alls och då fnkar de ofta bättre.. men vem oskar hålla på med pinnar å grejer som går sönder jobbar sej, den håller länge så 400 spänn e inget farligt så sett tycker jag. de finns värre saker som folk lägger pengar på tycker jag. Jag gillar min stick mängder=)

kl

När jag frågade en tjej i stallet som tränar enligt parelli-metoden vad som var så speciellt med spöet så fick jag svaret att det var perfekt balanserat, alltså man kan lägga det på fingret och den balanserar sig sjlv, om ni fattar :p

skulle dock aldrig betala 500 för ng man kan hitta ute i skogen :angel:

Liknande trådar

Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
297
Senast: Lavinia
·
Kläder & Bli fin Jag har ganska långt hår nu och nästa vecka ska jag till frissan. Egentligen vill jag ha kort hår igen, men tyvärr har jag inte...
2
Svar
25
· Visningar
1 716
Senast: KesoNeso
·
Hundavel & Ras Det här är en tråd jag aldrig trodde att jag skulle skapa :D Men - jag har gått och blivit sugen på en retriever! Vi har haft hundar i...
4 5 6
Svar
111
· Visningar
11 767
Senast: Sezziyanen
·
R
Kläder & Bli fin Jag vill inte "sno" tråden om hur mycket kläder man ska köpa på ett år så därför så gör jag en egen tråd om dethär! Men jag undrar lite...
2 3
Svar
52
· Visningar
1 819
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Borstning av tänder
  • Parfym
  • 🎄Jul 2024🎄