Linsmisslyckande vad gör jag nu?

Jag är också i något (dyrt) linsträsk efter att min åldersynthet slagit in med full kraft. progressiva funkade inte så jag gett upp och kör på linser för kort och nära håll, resten är suddigt och så kompletterar jag med glasögon för att kunna köra bil om jag har linser i
Grejen är ju att jag verkligen är helt ointresserad av linser egentligen. Jag ser inga anledningar till att se suddigt någonting för det gör jag inte med glasögon och jag trivs med glasögon, det va verkligen bara för att snorkla det va intressant. Nu kan jag ju förhoppningsvis göra det med dessa men sen tror jag det är ungefär 5% chans att jag någonsin sätter i linser igen om det ska va såhär, eller som många beskriver att man ser dåligt på långt eller nära håll.

Jag har bara linser när jag idrottar med fokus dvs jag kan ta en kortare löptur med glasögon, rida ut men vid hoppträning, längre löprundor, skidåkning, dykning, snorkling, då har jag linser, just vid utförandet. De jag har stämmer ungefär med min synnedsättning för närsynthet i styrka och funkar för ändamålet men i övrigt har jag glasögon. Med det sagt, trivs du liksom jag i glasögon, ha linserna när du snorklar, om de bara funkar hyffsat och ha glasögon i övrigt.

Nu har jag fått nya, dom sitter mycket bättre, den extrema tröttheten är borta och jag kan se ute.

Men nu ser jag knappt datorn istället 🤪 kanske är det mer att ögonen behöver vänja sig vid linserna men det känns lite konstigt, brukar det va såhär svårt att hitta rätt styrka? har aldrig någonsin fått fel när det gäller glasögon liksom och har väldigt svårt att tänka mig att gå över till linser när nånting alltid är dåligt med dom
Nej, det brukar det inte vara tycker jag. Är astigmatiker och väldigt närsynt (samt stor skillnad mellan ögonen) men har aldrig fått fel styrka när jag provat ut fel.
Har använt linser i många år och har varken problem med att se på avstånd eller på nära håll - så jag misstänker att du inte bara är närsynt?

Grejen är ju att jag verkligen är helt ointresserad av linser egentligen. Jag ser inga anledningar till att se suddigt någonting för det gör jag inte med glasögon och jag trivs med glasögon, det va verkligen bara för att snorkla det va intressant. Nu kan jag ju förhoppningsvis göra det med dessa men sen tror jag det är ungefär 5% chans att jag någonsin sätter i linser igen om det ska va såhär, eller som många beskriver att man ser dåligt på långt eller nära håll.
Jag har aldrig varit med om att jag slulle se dåligt med linser. Ser jättebra både på långt och nära håll.

Min pappa med -9 dioptrier hade särskilda glasögon-linser som han lade i cyklopet när han dök.
De var platta på ena sidan och höll sig fast med ytspänningen.

Jag har aldrig varit med om att jag slulle se dåligt med linser. Ser jättebra både på långt och nära håll.
Ja, jag tänker att det är skiljer säkert mycket beroende på synfel. Jag har två och det är tydligen svårt att få något som funkar bra på både nära och långt håll i mitt fall eftersom det inte fungerade med progressiva.

Ja, jag tänker att det är skiljer säkert mycket beroende på synfel. Jag har två och det är tydligen svårt att få något som funkar bra på både nära och långt håll i mitt fall eftersom det inte fungerade med progressiva.
Ja det är ju logiskt. Men blir ju just därför tokigt om ts drar slutsatsen att det inte funkar med linser baserat på att andra har problem, trots att de kanske har helt olika förutsättningar.

Nej, det brukar det inte vara tycker jag. Är astigmatiker och väldigt närsynt (samt stor skillnad mellan ögonen) men har aldrig fått fel styrka när jag provat ut fel.
Har använt linser i många år och har varken problem med att se på avstånd eller på nära håll - så jag misstänker att du inte bara är närsynt?

Jag är närsynt och har lite astigmatism. Jag får nog lita på optikern för både linser och glasögon att det är vad jag har liksom

Ja det är ju logiskt. Men blir ju just därför tokigt om ts drar slutsatsen att det inte funkar med linser baserat på att andra har problem, trots att de kanske har helt olika förutsättningar.

Fast det gör jag ju inte, det har hittills funkat jättedåligt för mig och jag har inte lust att försöka få det rätt när det är så otroligt begränsat när jag skulle använda dom. Jag har inte sagt att det funkar dåligt för alla

Fast det gör jag ju inte, det har hittills funkat jättedåligt för mig och jag har inte lust att försöka få det rätt när det är så otroligt begränsat när jag skulle använda dom. Jag har inte sagt att det funkar dåligt för alla
Har inte påstått att du sagt det😊

Liknande trådar

Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
9 298
Senast: lundsbo
·
Kropp & Själ För ett tag sedan gick jag till en optiker då jag tyckte att jag behövde anstränga ögonen såpass att de kändes trötta. Jag tänkte väl...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
7 078
Senast: TinyWiny
·
Kropp & Själ Alltså, jag har varit närsynt och haft glasögon sen mellanstadiet och fick nu senast progressiva glasögon. Första paret jag fick...
2
Svar
21
· Visningar
6 874
Kropp & Själ Jag blir bara tröttare och tröttare. Får mindre och mindre energi. Feber har jag flera dagar i veckan, någon/några timmar åt gången...
8 9 10
Svar
189
· Visningar
16 103
Senast: Bri
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar