Ja något är det ju.Ja det låter som ngn reaktion. Antingen på materialet eller så blir ögat irriterat av att det är en lins där.
Du har inte råkat sätta dem utochin?
De linserna jag har är ju 24-timmars månadslinser. De är gjorda för att sitta i en månad dygnet runt. Det rekommenderas dock inte att man gör så. Min optiker vill att jag tar ut och tvättar linserna någon gång i veckan iaf. Och ögonläkare skäller på mig för att jag sover med dem.
Jag är dock van linsbärare. Min optiker säljer inte dessa linser till nybörjare. Iaf inte för dygnetruntbruk.
Jag har dock skadat ögat två gånger när jag varit slarvig, en gång skavde det i ögat och jag tänkte ”det går nog över tills imorgon” och plötdligt hade jag ett sår på hornhinnan..
Nej det vet jag att jag inte har. Det var hon noga med att visa hur man såg skillnaden.
Jaha! Smidigt! Jag fick ju 24 timmars linser just eftersom jag sover dagtid och för att slippa hålla på med linser in och ut flera gånger om dagen men jag visste inte att de faktiskt kunde sitta i så länge. Jag har dock blivit rekommenderad att använda dem som vanliga linser, dvs. ta ut dem varje kväll.
Ajaj, ja den risken finns ju såklart.