nu slutar jag rida!! *långt*

Sv: nu slutar jag rida!! *långt*

det är sista gången nästa sen drar jag...det ska bli sååååååååå skönt o slippa honom :banana::banana: för ja, jag har haft många hemska ridlärare men han är nog 17 den värsta :mad:

Gud vad jag känner igen mig. På vissa stora hästar känner man ju sig totalt maktlös, det ända man kan göra är att försöka sitta kvar. De känns som att de inte ens lagt märke till att det sitter någon däruppe.

Hoppas du kan få en lite mer lagom häst nästa gång. Spelar ju ingen roll hur snäll en häst är om man inte passar ihop, och man passar inte med allt, så är det bara.

Hoppas du hittar rätt!
Kan säga såhär att jag hoppar alltid upp med pall för att skona sadeln oavsett storlek på häst så är det någon som tjafsar om att du har pall så släng den kommentaren i ansiktet på dem, att du hoppar upp med pall för annars blir sadeln sned och det sliter mer på hästens rygg att hoppa upp från backen.
Mina kusiner bor i Nyköping och Tjejen där rider på Bullersta. De heter Svedlund kanske du känner igen?
Jag ska hojta när jag hälsar på dem så kanske vi kan ses

jag känner ingen alls där faktiskt, vet inte ens vad de i gruppen heter :o
men du, fråga om hon har magnus hahahahahaa
jag flyttar efter nyår så du får skynda dig hit isåfall!

Jag har bott i Oxelösund/Nyköping större delen av mitt liv, ska upp dit och hälsa på syskon och mor den 16:e. Jag red på Stjärnholms Ridskola, var rider du? :)

Usch, vilken trådkapning jag gör nu.

tränare är inte aktuellt.
balansen är kass hela tiden, har alltid varit. jag har alltid varit den klumpiga fega eleven på ridskolan som ofta blev stående i mitten av ridhuset när det var dags för galopp eller hoppning. ridläraren fick alltid sänka hindrena åt enbart mig. jag gick ofta dit eller därifrån med stor klump i magen, hände ibland att jag bröt ihop o grät under lektionerna.
ridlärarna brydde sig aldrig om mig utom enbart de som var duktiga...

rider många gånger med knut i magen fortfarande o "tvingas" göra sånt jag inte vill, blir oftast "övertalad" eller gör det ändå med gråten i halsen.
jag kan inte linda ben, det blir alltid fel, jag kan inte sadla, sadeln hamnar antingen för långt fram, eller för långt bak eller så lessnar folk för att jag är så långsam:(

jag kan fortsätta hur länge som helst:(

jag orkar inte med det här längre...jag älskar hästar men...ska det vara såhär? ska det inte vara KUL o rida o umgås med hästar?

:cry::cry::cry:

Ja, ursäkta men med den inställningen kommer du ju inte att lära dig nåt heller. Det kanske är dags att sluta tycka synd om dig och bestämma dig för nåt? Antingen fortsätter du o rida, skaffar en tränare och försöker för glatta livet.....eller så lägger du av.
Just my opinion

Jag har bott i Oxelösund/Nyköping större delen av mitt liv, ska upp dit och hälsa på syskon och mor den 16:e. Jag red på Stjärnholms Ridskola, var rider du?

Usch, vilken trådkapning jag gör nu.
jag red på stjärnholm några gånger men sen hade de inte tid med oss (red privat) där så det blev bullersta istället, tyvärr! Agge red jag när jag red på stjärnholm o han är den mysigaste ponnyn jag ridit tror jag! :love::love:
vad skojsigt:)

Ja, ursäkta men med den inställningen kommer du ju inte att lära dig nåt heller. Det kanske är dags att sluta tycka synd om dig och bestämma dig för nåt? Antingen fortsätter du o rida, skaffar en tränare och försöker för glatta livet.....eller så lägger du av.
Just my opinion

eller så läser du hela tråden innan du svarar? :):idea:

Agge? Ingen jag ridit, men Tintin, Tirana och Tinker var där när jag var där med. Var kanske 7 år sedan jag var där sist, har kommit så mycket nya hästar :)

han är tinker han med hihi :) vet inte hur länge han stått där dock, var ju bara där några gånger:)

Förstår dig så väl, jag är där själv. Var alltid den där tuffa ungen på ridskolan som red stallets bråkigaste häst och hoppade hinder på 1 meter barbacka på en liten oberäknelig ponny, men sen råkade jag ut för en ridolycka.. Och jag kan lugnt säga att så fort hästen bockar får jag panikkänslor, vill bara därifrån, ser bara brutna ben igen.
Hoppa går inte alls. Igår tänkte jag testa för första gången på 1½ år, hindret var kanske 2 dm och jag ville bara gråta. Det är en panikklump som hotar med att kväva en, men jag kan bara ge dig ett råd: Prata med någon om det. För varje gång jag faktiskt pratar med någon om det här så känns det allt bättre.
Om du vet en häst du verkligen litar på, rid bara den. Sen när du känner att det fungerar kanske du ska testa en annan. Men det kommer ta tid, det vet jag, och det är inget man skrattar bort.
Jag har heller varken tid eller ekonomi att åka på träningar och alla som är på träningar här omkring är så snobbiga. Jag var med på en hoppträning där jag alltid hoppade minst en halvmeter lägre hinder än alla andra och ändå var jag rädd. Då är det ju till slut inte kul med hästar längre.

Lycka till, jag ska hålla tummarna för dig!

hugah...det var det värsta jag varit med om...sicket kaos! :crazy: o nu värker foten, ännu värre än sen förra veckan :(

Åhh! Det finns fler som mej...Ge inte upp!:) Helt plötsligt en dag lossnar det!
Det är jag helt övertygad om..:banana:, har ridit hela mitt liv, och rider fortfarande som en kratta, men genom min enorma övertygelse och vilja, så tänker jag fortsätta..Lycka till
Och STORA tröstkramar till dej..Murran

jag tycker att du ska börja lungt med skritt turer,testa lite balansövningar och voltige tills du känner dig helt 100%säker :)

Hej!

Nu har jag inte läst igenom hela tråden för det orkade jag inte men, mitt tips är att hitta en ridlärare som lär ut centrerad ridning!

Där får man "börja om från början" om man säger så. Det känns som att lära sig rida på nytt och oooj vad mycket man lär sig som man inte fått lära sig på vanliga ridskolor o liknande.

Jag har oxå ridit i drygt 15 år och jag tror jag lärde mig mer under de 2 år jag red hos denna ridläraren än jag gjort på alla de andra åren. och med den ridningen i bagaget så fortsätter man att lära sig själv när man rider ensam.

hett tips, tycker jag iaf. Om du e intresserad av namn och nummer till instruktören jag red för, skicka ett PM!

Lycka till!!

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har brutit armen på två ställen de gick av uppe vid armbågen lite längre ner. Det som hände Va jag skulle vara hos en kompis o rida...
Svar
10
· Visningar
2 867
Träning Jag har ett problem med min ena ponny... Har aldrig haft något problem att rida heta hästar. Min andra ponny är väldigt framåt och blir...
Svar
12
· Visningar
1 489
Senast: Lager
·
Ridning Det här blir ett långt inlägg men skulle vara jättetacksam om nån pallade läsa och ville hjälpa mig att fundera på vad som kan göras...
2
Svar
21
· Visningar
4 267
Hästmänniskan Hejsan, Jag letade efter min första egna häst för 1 år sedan och jag var och provred ett 8 årigt fullblod när jag råkade hitta hästen...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
19 730
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Parfym
  • 🎄Jul 2024🎄
  • Borstning av tänder