Sv: Hur mycket tid lägger ni på era föl?
*kl*
Nu är ju min bara 5 månader men jag svarar lite ändå.
Min leder jag bara i grimma någon gång ibland eftersom de går ute i lösdrift, däremot har hon grimma på sig i boxen de gånger de står inne och jag har henne under uppsikt. Har haft ett litet täcke på henne inne ibland för att vänja henne vid fladder och grejor på ryggen, det har gått jättebra. kollar över henne så hon inte fått några sår två gånger om dagen minst
Jag har haft hovslagaren ute ganska många gånger nu. Han kommer var fjärde vecka och kollar över hennes hovar även fast hon är absolut korrekt. Han menar på att om det börjar gå utför så går det väldigt fort. Jag lämnar min goding helt i hans vård för han är FANTASTISKT duktig. Hellre en (många) gång(er) för mycket än en gång för lite. Lyfter hovarna varje dag och kratsar plus att jag knackar på dom ungefär som att jag slår i söm, allt för att träna henne inför vuxenlivet. Numera lyfter hon hovarna själv och står som ett tänt ljus när jag håller på med henne.
Annars låter jag henne vara bara bebis ett tag till, hoppas på att mamma häst vänjer av henne själv eftersom hon är dräktig igen men ser jag att det drar ut på tiden får jag hjälpa henne liten på traven. Mamman ska stallas in i slutet på februari så om inte annat lär hon bli avvand då