Väska/väst/annat?

MML

Trådstartare
Jag har insett att jag behöver skaffa mig något mer ordentligt till hundpromenader och -träning. Jag har i nuläget någon relativt billig godisväska, som fungerar okej men inte mer. Jag skulle vilja ha fler (och säkrare) fack och bättre hållbarhet, och allra helst något som inte känns "i vägen" som väskan gör där den hänger och slänger.

Helst vill jag ha något som jag kan använda året om, och det är väl därför jag tills nu kämpat på med en enkel godisväska. Jag vill kunna ha den över vilka kläder jag än har på mig, från tjocka vinterkläder till shorts och t-shirt på sommaren. Kanske är dock inte en godisväska det bästa valet? Finns det t. ex. smidiga västar, som går att ha utanpå andra plagg utan att kännas klumpigt? Eller är sådana där "kjolar" vettiga?

Det jag absolut behöver kunna packa ner är godis, bajspåsar, telefon, nycklar. Finns det något som dessutom har plats för vantar, dummy, koppel och liten vattenflaska så är det ett stort plus, men inte absolut nödvändigt. Viktigare är att det är smidigt och ställbar storlek för att kunna användas året om (och gärna även rymmer en gravidmage, men det är inget absolut måste).

Givetvis vet jag att det finns toppenbra byxor, jackor o. s. v. med mycket fickor, men jag är alltså ute efter något jag kan ha utanpå "vanliga" kläder, utan att behöva byta om.

Vad letar jag efter? Har ni några tips?

Jag har 😁
Tunnare jacka med fickor och ryggficka
Tjockare jacka med fickor och ryggficka
Väst med fickor och ryggficka
Träningskjol med fickor och ficka bakpå

Jag klarar mig inte utan nåt av dom, används efter väder😁
Ett måste tycker jag vid hundträning är genomgående ryggficka.

Jag använder väst med ryggficka eller en Labanbag, lite olika beroende på väder och aktivitet. Labanbagen är det bästa jag testat i form av kjol, magväska etc.

• Gilla
Reactions: MML
Jag har 😁
Tunnare jacka med fickor och ryggficka
Tjockare jacka med fickor och ryggficka
Väst med fickor och ryggficka
Träningskjol med fickor och ficka bakpå

Jag klarar mig inte utan nåt av dom, används efter väder😁
Ett måste tycker jag vid hundträning är genomgående ryggficka.

Det är just det där att ha flera olika plagg som jag skulle vilja slippa :o Jag skulle vilja ha en väst/väska/kjol/annat som jag alltid kan ha "redo", och dra på mig ovanpå vilka kläder jag än har på mig.

Jag har jackor med stor ryggficka/kängruficka(allt annat är ju kasst när man ska ha dummies) i olika tjocklekar men har nu köpt en ordentlig tränings/dummieväst i en storlek större än vad jag normalt har så att den ska gå att ha över allt annat, till och med vinterjacka 🙂 jag gillar inte väst annars för jag blir varm om kroppen och kall om armarna men denna är bara som nät så den värmer ju minimalt.

• Gilla
Reactions: MML
Jag har jackor med stor ryggficka/kängruficka(allt annat är ju kasst när man ska ha dummies) i olika tjocklekar men har nu köpt en ordentlig tränings/dummieväst i en storlek större än vad jag normalt har så att den ska gå att ha över allt annat, till och med vinterjacka 🙂 jag gillar inte väst annars för jag blir varm om kroppen och kall om armarna men denna är bara som nät så den värmer ju minimalt.

Det låter ju toppen! Vad är det för märke på din väst?

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
26 844
Senast: lizzie
·
Träning Klickade runt på YT och insåg att många tydligen vill föreviga hästens första steg med ryttare på. Inget jag reflekterat över tidigare...
2 3
Svar
51
· Visningar
7 878

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka