Vad ska jag göra???

Sv: Vad ska jag göra???

Att tro att jag är nybörjare är helt galet, visst det kanske låter så men jag är i 24årsåldern o är uppvuxen med hästar då mina farföräldrar haft häst. Mkt har hänt genom åren o jag har blivit rädd vissa ggr. Jag är inte rädd på alla hästar som du skulle sett om du läst hela tråden. Ex. mammas nordis var gudomlig redan från början, även vårt andra sto som avlivades i våras var gudomlig, TROTS att hon stegrade o levde rövare på ridturerna, hon var absolut en såkallad "problemhäst" i ridningen men henne vart jag inte rädd för. Tog nog nästan ett år innan jag red henne i alla gångarter men då hon var svår tyckte jag inte det var konstigt. Denna häst däremot skulle vara lugnet själv o en lugn häst testar, JA det vet jag MEN en lugn häst ställer sig inte på bakbenen o tokbackar ner i ett dike bara för att få vända. Hade jag vetat att hon varit svår när hon skulle ut själv hade det varit en annan sak, nu känns det så plötsligt o då känns det som jag tappat all kontroll...
DÄREMOT ALLA NI SOM SKRIVIT OM NH, GÅ IN PÅ "LASTTRÄNING" UNDER HÄSTHANTERING O KOMMENTERA, vi har startat vårat nya liv min pålle o jag.:laugh:

Du ger svaren själv. Du är inte rädd med alla hästar. För din egen skull, sälj din nuvarande och köp en ny som passar dig bättre.
Jag vet, för jag har varit i samma sits. Köpte en mera passande häst, och jag är både orädd och mycket lycklig med min nuvarande.
Det skall vara roligt att hålla på med hästar.

Jo visst till viss del kanske jag gör det men jag är inte ännu beredd att sälja henne då jag haft henne så kort tid som 5-6veckor. Det kommer ta såå lång tid att få henne att lyssna på mig men det kanske går vem vet..

Låter ju jätte bra det där. Jag hoppas verkligen allt löser sig för er!
Mvh Ann

Jag tror det gör det om jag bara lägger ner tid på henne, o det har jag mängder av just nu då jag är sjukskriven. Gick inte så bra att longera idag men däremot gick hon in HELT i transport på andra försöket, tog väl ca 2min med båda försöken inräknat...:love: Så jag har stora förhoppningar om att kunna fara iväg dom 5min vi har till ridhuset efter årsskiftet, då borde jag kommit så långt att jag kan stänga bakom henne själv. Iaf om allt flyter på såhär bra. Hon är inte ett dugg rädd för transporten eller att gå in men hon är envis som en röd gris...:devil:

Låter ju kanon! Har haft liknande problem med min häst. Jag fick lägga den mesta utav ridningen på hyllan och bara mysa, gå promenader och verkligen lära mig förstå och känna henne i lugn och ro. Jag tvingade mig själv att varje gång plocka fram det positiva efter varje lilla träning. Vissa gånger kanske det bara va att-idag backade hon ju bara 2 gånger istället för 42:laugh:. Genom att bara tänka på dom framstegen vi gjorde varje gång så blev våra stoora bekymmer ganska små.

Men sen måste man ju ändå känna att det finns nån speciell känsla för att orka hålla på! Och det får ju naturligtvis inte bli farligt! Lycka till!

Oj du har haft hästen såpass kort tid. Då förstår jag bättre. Då hade jag väntat och sett hur det artar sig. Hoppas det löser sig. Kram

Liknande trådar

Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
20
· Visningar
2 103
Senast: lirco11
·
Hästhantering Hej, jag har en unghäst som nyligen blivit inriden och det har verkligen gått jättebra, vi har haft hjälp av en underbar tjej som...
Svar
13
· Visningar
2 102
Senast: MiniLi
·
Hästmänniskan Har börjat ridskola för nybörjare (ingen erfarenhet) och gått 3 tillfällen, överväger att sluta då jag inte känner mig välkommen. Första...
2
Svar
20
· Visningar
2 123
Senast: Brynja
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 354
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30