Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Hästhantering Jag har haft problem med min häst, och fått tips på ett annat forum här på buke att testa NH. Men jag är totalt grön när det gäller det...
Svar
2
· Visningar
957
Senast: skuggi
·
E
Träning Jag har ett Arabiskt Fullblodssto på 6 år, uppfödd hos Aja Arabians, England e: Sandhiran u: G Estarreja, som jag har lite bekymmer med...
Svar
7
· Visningar
1 165
Senast: Scandi
·
Ridning Länken från Ridsport handlar om hästens syn. Men väldigt spännande detta att hästen tappade motivationen när experimentet blev för...
Svar
12
· Visningar
1 505
Senast: flashlight
·
Träning För 10 dagar sen åkte ja o hämta en häst när vi åkt ca 30 min hörde vi ett duns o stanna på E20 o kolla va som hände där bak, då satt...
2 3
Svar
46
· Visningar
5 679
Senast: tulipanaros
·
Träning Nu har jag problem. Och jag vet inte alls vad jag ska göra. För ungefär en månad sen köpte jag en häst (har haft en tråd om henne innan...
2
Svar
36
· Visningar
2 278
Senast: Kiwifrukt
·
I
  • Låst
Träning Känner att jag vill ha ett snabbt svar, därför skriver jag en tråd här. Någon som vet hur reglerna för clera round tävlingar är ...
Svar
1
· Visningar
674
Senast: IngelaH
·
E
  • Låst
Träning Hej alla Hästtokar !!! Jag ska som sagt köpa träns åt mitt underbara arabsto och behöver lite hjälp. Alltså jag ska då antagligen ha...
Svar
2
· Visningar
764
·
B
Träning det är så obehagligt, när man longerar min lilla kille. ibland så blir han typ irreterad , och ginar in mig mig och vänder rumpan till...
Svar
11
· Visningar
1 335
Senast: rutger21
·
C
  • Låst
Träning Vill ha tips och råd hur jag ska träna upp kondisen och musklerna på ett sto jag har på foder. Som är omusklad, och inte har så bra...
2
Svar
26
· Visningar
4 677
·
E
Träning Hallå! Ny här och tänkte prova mina vingar i ridforumet trots att frågan rör longering. Jag har ett varmblod på 18 bast och denna dam är...
2
Svar
31
· Visningar
4 434
Senast: Docka-93
·
F
  • Låst
Träning Jag ska skaffa mig en grov b ponny. (maxad). Jag väger 50 kilo och är 169 lång (lite för långt kanske, men jag ska trots allt bara rida...
2 3
Svar
51
· Visningar
4 199
·
Träning Hej! Jag undrar, om en häst är tjock, är magen mjuk och fläskig eller vad man ska säga, när man rör den eller är den hård och spänd...
Svar
3
· Visningar
907
Senast: Elina8
·
L
  • Låst
Träning Min C- ponny är underbar i paddock/ridhus, på tävling och i stallet. Men när vi rider ut med andra blir han hur het som helst. Han är...
Svar
2
· Visningar
816
·
  • Låst
Träning Hur länge kan man ha sin häst ute utan vatten, nu när det fryser på vintern? Har fri tillgång på vatten inne på natten och...
Svar
3
· Visningar
891
Senast: mackan
·
Träning Jag vet egentligen inte om jag har ett problem direkt men jag tänkte höra om det är någon som har tankar kring detta. Min häst...
Svar
5
· Visningar
2 425
Senast: Marvin
·
Träning hur lägger ni upp erat pass när ni rider på ridbanan/volten? Hur länge värmer, tränar dreesyr ni upp o.s.v
Svar
15
· Visningar
3 153
Senast: HoneysEmma
·
Träning Hejsan! Min syster och hennes kompis skaffade sig en ny foderhäst för ett tag sedan. Hon kom till oss 9 November. Dom provred henne...
Svar
2
· Visningar
881
Senast: Molin
·
Träning Jag har just börjat rida min häst efter ett långt uppehåll då jag själv varit skadad. Det känns jättebra och han är pigg och framåt, men...
Svar
19
· Visningar
1 912
Senast: Tuvisen
·
Ridning Ja, alla Ar- ryttare, vad har ni för utrustning? Det vore lite roligt att se vad alla har på sig när de tränar, både häst och...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
13 106
Senast: Cita
·
V
Träning http://www.tidningenridsport.se/Article.aspx?m=45207&a=84692 Ska det gå till så här? Hur ska man hindra sådana här människor från att...
Svar
3
· Visningar
1 006
Senast: Fannih
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama