10 dagar sen efter olyckan

Sv: 10 dagar sen efter olyckan

Usch. Transporter är verkligen det värsta som finns. Skulle flytta min unghäst för någon månad sen och han han fastnade över bommen. Fick ringa brandkåren och det gick så illa så han slutade andas och låg med hela sin tyngd på mjukdelarna. Värsta dagen i mitt liv alltså!

Exakt hur gör man när man ska använda halsrem? Var fäster man den?

Usch! Jag känner igen mig.
Min fd. ponny hoppade över bommen och hängde i ljumskarna! Han var dock varken rädd eller stressad över situationen utn såg mest nyfiken ut.:o Knasbollen!
Vi fick hjälp med att få ut honom(genom att dementera bommen, vilket tog sin tid) Han blev 2 gardigt haltefter eftersom han fick muskelskador i bakljumsken. Han fick vila ca 6 veckor.
När vi sedan skulle övningslasta honom till hösten hoppade han över bommen igen. Då hade vi skaffat en transport med säkerhetsbom så då var det ingen större fara. Tror dock han hade cellskräck :cool:

Att änka på som jag mins är dels att ha en transport med säkerhetsbom! Någt som vi fick tips om som jag aldrig prövade är att sätta en halsring på hästen för då är det tydligen väldigt svårt att hoppa över.:idea:

vi använder nästan alltid halsrem, men inte fär att det hindrar hästen över bom utan för att många hästar kan få panik när dom binds ner och tryck bakom öronen uppstårav grimman.

jag har stått i transporten och sett en häst hoppa över bommen och halsremmen varken underlättade eller försvårade.

HJÄLP !
Säger jag till super-fantan
Rek. trailer med diagonal-lastning-där har hästen inget att forcera!
Inga hinder -ingen kamp !

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 936
Senast: __sofia__
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 778
Senast: Jamtland
·
Relationer Vet inte hur jag ska börja denna långa historia, men i korta drag så flyttade jag in på gården min kille och hans föräldrar bor på. Allt...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
27 021
Senast: Crossline
·
Hundhälsa Hejsan, Jag har en 5 månaders Mas ( Miniatur american shepherd ) som varit halt på ett framben ungefär sedan hon va runt 15 veckor. De...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
22 041
Senast: kolblakkur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar