Nu va de en massa svar plötsligt på kort tid o olika diskutioner i varje
Super tack o så för svar men de blir lite rörigt här.
Såret har inte funnits flera veckor utan veterinärs vetskap eller undersökning… kontaktade veterinären samma dag såret sprack upp.
Självklart är de ju något knasigt då såret öppnat sig igen. Men såret läkte ju faktiskt o vi fick klartecken att sätta igång i slutet på maj. Då vi trodde att allt var bra. Självklart var de ju inte helt bra eftersom de öppnat sig igen, men de va inget vi visste.
Varför jag inte vet mer om vad det är just nu är pga det varit långhelg med jul med allt vad det innebär, alltså har vi inte kunnat ta biopsi då labbet varit och är stängt. Men så fort de öppnar så ska biopsi och ultraljud göras.
De svarta lindorna som är med på någon bild är elastiska lindor som är lindade utanpå bandaget då hans hage är rätt lerig ingången och för att hålla bandaget så rent o torrt som möjligt så de inte går upp o kommer in smuts så har han ett extra bandage lindat utanpå och de sitter snarare lite ”för löst” så de nästan kasar ner, just för o skydda så gott de går.
Hästen har ingen möjlighet att stå på box pga patellaupphakningar och därför måste han gå i hagen o med regn ständigt kommer vi inte undan leran tyvärr.
Veterinären sa att jag skulle linda med bomull i tjockt lager o sen wetrap eller vad den heter runt o de är det jag går efter.
Vet inte om jag glömt svara på någons fråga nu, isåfall är de bara o ställa frågorna här så svarar jag så gott jag kan.
Har ständig kontakt med veterinären och skickar bilder varje gång jag brytar bandaget vilket är var 2-3 dag beroende på hur de hållt sig.