I
Insanity
Sv: Vad är er syn på saken?
Vad hände med ardennerplanerna?
Vad hände med ardennerplanerna?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det var ju inte det jag frågade om precis.
Och jag har redan en stor häst. Vi ska inte köpa in hästen för att JAG ska rida, utan mest för jag så småning om ska tävla den i körning och min lillasyster på 6 år ska rida. Jag ska som sagt var bara rida en gång i veckan ungefär, mest för att inte min syrra alltid har tid och för att variera körandet.
Jag red själv en D-ponny häromdagen, e. halvblodshingst, och mina ben hängde nedanför magen så pass att jag inte ens kunde skänkla! Riktigt olustig känsla. Jag är 163 cm lång, så knappast för lång för D-ponny enligt de flesta här.
Jag tycker du är för stor för en b ponny även om den är viktbärande och även om du bara ska rida en gång i veckan. Jag förstod att det är meningen att systern ska rida den och du köra den? Då tycker jag bara det är onödigt att du rider den alls. Men om ni nu ska köpa ponny, varför inte köpa en större med en gång? En d ponny kanske?
Jag är 160 cm kort och skulle aldrig för mitt liv sätta mig på en b-ponny (även om jag vägde betydligt mindre). Jag anser att jag är i längsta laget för min maxade c-ponny.
Det är ju lite onödigt att planera in ridning på denna ponny om du ändå ska ha den som körhäst i första hand. (Varför måste du promt rida om du ändå ska köra lixom..??)
Jag är mer intresserad av varför din syster INTE skulle kunna rida seriöst på en C- eller D-ponny?