Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Om alla skall bli ekonomiskt oberoende och leva på sina investeringar.
Vem skall då utföra allt arbete som behöver göras?
Vad skall man köpa för sina pengar om ingen tillverkar något?
Shit - den kommer jag faktiskt ihåg!Med alla menar du alla människor i hela världen?
Då är svaret robotar
I en Kalle Anka pocket kommer inte ihåg vilket nummer är det verklighet ca år 2222
Man kan ju vara ekonomiskt oberoende men ändå jobba. Det ena behöver inte utesluta det andra tänker jag.Om alla skall bli ekonomiskt oberoende och leva på sina investeringar.
Är det mer en teoretisk fråga? För jag tror aldrig det kommer ske att "alla" kommer kunna leva på sina investeringar.Om alla skall bli ekonomiskt oberoende och leva på sina investeringar.
Men du, jag trodde problemet var det motsatta. Någon nämnde robotar som kör bilar, producerar alla trista produkter och numera skriver all lärolitteratur. Etc, etc…. Människor ska förmås sig att ta hand om sina medmänniskor(=vård och omsorg, utbildning) och skötsel av djur, natur, samhälle inkl kultur. Den inriktningen har varit länge. Det är väl därför vi har moms på arbete. Hela världen ska bara hinna ifatt innan jorden går sönder av alla krig som folk tydligen vill syssla med.Om alla skall bli ekonomiskt oberoende och leva på sina investeringar.
Att folk är ekonomiskt oberoende bygger ju på att andra människor tjänar pengar åt dom. Så det är en ren motsägelse. Men mest troligt kommer ojämliken i världen fortsätta öka. Och tids nog kollapsar det ekonomiska system vi har idag.Om alla skall bli ekonomiskt oberoende och leva på sina investeringar.