På temat är det här det värsta/bästa jag hört, en radiodokumentär/podd i tre delar
Jo, den var riktigt plågsam att lyssna på. Var tvungen att pausa emellanåt.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
På temat är det här det värsta/bästa jag hört, en radiodokumentär/podd i tre delar
Jag är nog tvärtom då för jag funderar på att lyssna om denJo, den var riktigt plågsam att lyssna på. Var tvungen att pausa emellanåt.
Det hade kunnat vara bedrägeri, man måste inte vara kvar i telefon när man signerar, bedragare kan snappa upp signeringen ändå. Och de kan kapa trovärdiga nummer så det ser ut som om det är Telenor.Svarar inte på "konstiga" nr. Annars brukar jag svara på okända nr då det kan vara någon från olika jobbsituationer som ringer.
Annars är mitt nr dolt på gott o ont så inga försäljare som ringer om jag inte redan varit kund där då.
För några veckor sen ringde en säljare från Telenor då min rabatt på abonnemangen skulle försvinna om jag inte band upp mig igen.
Då behövde jag godkänna med bankID. Dock la vi på under tiden jag höll på. Så när jag godkännt avtalet som kom skickat med den länk mm så såg han det i deras system och ringde upp mig igen men lite kontrollfrågor så att han visste att det var jag som skrivit under avtalet mm.
Tyckte det kändes som en bra procedur. Sen att det stod Telenor/deras nr när han ringde kändes det bättre. Annars hade jag nog varit mer chalur.
Har man inte 14 dagars ångerrätt? Så de kanske tänker att man kan läsa avtalet under den tiden.Inte riktigt samma som bedrägeri men jag tyckte det var väldigt konstigt att inte ett enda elbolag ar villig att skicka mig information skriftligt. Alltså inte på papper kav utan bara att jag ville ha informationen skriftligt så jag kunde läsa igenom och tänka i lugn och ro.
Ska man verkligen behöva utnyttja ångerrätten för att kunna se över elavtal i lugn och ro? Elavtal är endå en ganska stor och ekonomiskt sak.Har man inte 14 dagars ångerrätt? Så de kanske tänker att man kan läsa avtalet under den tiden.
Låter lovande, hur gör jag för att göra teleoperatörer medvetna om att som exempel mitt nummer ibland används till spoofing?Det hade kunnat vara bedrägeri, man måste inte vara kvar i telefon när man signerar, bedragare kan snappa upp signeringen ändå. Och de kan kapa trovärdiga nummer så det ser ut som om det är Telenor.
Fast nu har ju teleoperatörerna nån ny teknik som gör att de kan stoppa spoofade nummer. Vet inte hur det funkar och det ska väl fortsätta vara hemligt.
Det kan vara riktigt besvärligt att ta sej ur nåt man redan skrivit på. Man kanske har de där 14 dagarnas ångerrätt men gudarna ska veta att det inte alltid är en dans på rosor.Har man inte 14 dagars ångerrätt? Så de kanske tänker att man kan läsa avtalet under den tiden.
Detta! Och då se till att se alla avtal skriftligt. Går inte det? Tja, då är det inte ett avtal värt att gå med på.Köp inte av någon som kontaktar dig, kontakta företaget du vill handla av.
Har de en jätte bra deal bara idag, säg tack jag ringer er.
Sök upp bolagets nr och ring då vet du åtminstone att du har ringt till rätt ställe.
Problemet är väl att om man redan är kund så har dom rätt att ringa iallafall..Är det ingen som använder Nix längre?
+ @animalasiaProblemet är väl att om man redan är kund så har dom rätt att ringa iallafall..
Så sant. Man är nog aldrig helt säker oavsett då tekniken går framåt i bedragare blir klurigare.Det hade kunnat vara bedrägeri, man måste inte vara kvar i telefon när man signerar, bedragare kan snappa upp signeringen ändå. Och de kan kapa trovärdiga nummer så det ser ut som om det är Telenor.
Fast nu har ju teleoperatörerna nån ny teknik som gör att de kan stoppa spoofade nummer. Vet inte hur det funkar och det ska väl fortsätta vara hemligt.
Meddela din teleoperatör ...?Låter lovande, hur gör jag för att göra teleoperatörer medvetna om att som exempel mitt nummer ibland används till spoofing?
Det kräver ju att den andra vågar betala utan att ha fått varan.Säljer jag så skickar jag inte innan jag fått betalt så det är löst så sett. Skickar inte med någon skum kurir heller