Klara sig utan bil

Själv låste jag fast alla cyklar i ramen med rejält bygellås. Tyvärr hjälpte inte det fått tre cyklar snodda ändå. En hann jag äga i två dagar, en i tio år och den tredje i en månad. Sen har jag gett upp egen cykel det känns inget kul helt enkelt.
Min erfarenhet med.
Gick bra när min faster jobbade i affären nära stationen för då kunde jag gömma cykel bakom deras varuintag. Tror jag fått betydligt fler stulna cyklar om det gömstället inte fanns.

Jag förstår absolut att bilen ger en känsla av trygghet och såklart att den underlättar i vardagen.

Blir det så att ni inte kommer ha en bil under ett längre tag så skulle jag dock rekommendera en el-lådcykel där du kan ha båda barnen. Brasklapp dock för att barn ev inte kan vara för små för att sitta bra/säkert i lådcykel. Men tänker att från 2 års ålder borde det gå. Säkert någon i tråden som vet bättre.
Jag spände fast ett babyskydd i botten på lådcykeln, där fick lillasyster åka från att jag tyckte hon kändes stadig nog i nacken, kanske runt 4 månader? Hade alltid med sele eller sjal för vidare transport in på förskola/butiker/lekplats etc :)

Jag har en bikefinder på min cykel ( https://www.elgiganten.se/product/s...tillbehor/bikefinder-gps-tracker-bfg1t/295764 )
:grin: Just den här har ingen försökt sno än...
En idol för mig är hon som spårade sin cykel till Serbien och tog hjälp av Serbiska polisen.
https://www.google.com/url?sa=t&sou...sQFnoECCcQAQ&usg=AOvVaw2_JYChzdB9Zm8pddzvBCIc

Skulle jag inte behöva jobba så skulle jag kunna tänka mig att sätta spårsändare på cyklar och ha som lockbete för att bli stulna så brottslingar kan åka dit, bara för skoj. Ja även andra dyra saker.

När jag levde utan bil och hade hemmavarande barn och skulle mer än veckohandla så gick/åkte jag kollektivt till stormarknaden och fyllde kundvagnen.

Ringde sedan taxi för att ta mig hem med varorna.

Till vardags hade jag två cykelkorgar på sidorna av pakethållaren, rymmer förvånansvärt mycket.

Skulle skippa biltemas elcyklar

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag kommer att behöva flytta ifrån mitt barn. Hur ska man leva med sig själv efter det? Hur ska man överleva med att bara få ha sitt...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
14 796
Övr. Hund Nä, jag måste nog skriva av mig lite... Detta blir långt och jag vet egentligen inte vad jag ”vill” ha för respons. I vilket fall, om...
2 3
Svar
46
· Visningar
5 487
Senast: Iamia
·
Katthälsa I stallet där jag har mina hästar finns det fem katter. Katterna fanns där när nuvarande ägare flyttade in (drygt 1 år sedan) och är...
2
Svar
34
· Visningar
5 553
Senast: Puffindog
·
Övr. Barn Hur mycket jag än söker runt hittar jag ingen med samma problem som jag. Jag vet inte vad jag ska göra, mina barns far som jag är...
Svar
13
· Visningar
2 827
Senast: Och_Aye
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna