Jag får sjukersättning och betalar skatt. Jag tycker det är viktigt att betala skatt. Jag räknar inte med den delen som går till skatt som min inkomst utan det är ju skatten, den dras direkt och är inget jag märker av. min inkomst är den som hamnar på mitt konto. Den biten kan vara högre alla dar i veckan, men det betyder ju ändå inte att jag tycker att skatten ska tas bort, bara att summan på det man får ska höjas så att man slipper vända kronorna lika mycket.Ingen hindrar någon från att frivilligt donera pengar till stat och kommun och om man tycker att de bidrag, sjukersättningar etc. man kan få är för höga är det fritt att avstå. Det resonemanget att de med riktigt låg inkomst, kanske från bidrag, själva vill minska den ytterligare med att betala skatt är för mig svår att förstå och jag tror det är väldigt få som anammar det.
Inte ens de med de allra största inkomsterna betalar in mer än vad de är tvingade till och tar mer än gärna emot alla bidrag och förmåner de kan få.
Jag argumenterade inte att betala in mer än vad man är tvingad till utan att inte ta bort skatt för någons inkomst.