Sv: Ny häst

Jag var totalt värdelös när jag köpte min D-ponny, så det har tagit mig ungefär tre år att rida in mig på henne,
lagom till att jag blir för gammal för ponny. Men, vill inte låta henne gå igenom vad hon redan gjort med en ny ryttare så hon ska behållas.

det tog ett år för mig och min ponny att lära känna varandra riktigt. nu har jag haft henne i 2,5 och hon är verkligen min andra hälft :love:

Jag själv med tanke på alla mina tidigare hästar tkr absolut inte 6 månader!!! har haft min "nya" i 6 och kunde rida honnom ordentligt efter ca. 4 och kände honnom innan å utan efter 2 :P det är inte troligt att det tar 6 månader men det kanske bara e jag som e onormal xD likadant me alla mina tidigare :O Började tävla honom efter 3- 3½

Liknande trådar

Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
581
Senast: MiniLi
·
Utrustning Är de vanligt att få lite ont i helt nya sadlar? har läst att man behöver rida in sadeln så den blir mjukare mm. å att kroppen kan...
Svar
14
· Visningar
800
Senast: Tilly_85
·
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
20
· Visningar
2 103
Senast: lirco11
·
Hästhantering Har min häst i lösdrift med en annan häst. Båda ston. Min är väldigt hög i rang och vill ha sitt space, den andra är väldigt låg i rang...
Svar
14
· Visningar
1 709
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama