Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning Nu har vi slut på idéer här. Min häst sparkar i väggarna i stallet. Hon har en speciell vägg där hon står och sparkar. Oftast är det på...
Svar
9
· Visningar
947
Senast: Elektron
·
J
Träning Hej! Jag hade tänkt att rida över lite bommar på min medryttarhäst nu innan banan fryser. Det var rätt länge sedan jag gjorde det och...
Svar
3
· Visningar
936
Senast: Jelly_You
·
Ridning Läste ni i Ridsport om varför männen sitter bättre:angel::rofl: Jag är övertygad om att de även har fler fördelar: starkare bål-...
2 3
Svar
54
· Visningar
4 439
Senast: freddan
·
C
Träning Jag vet att denna diskusion varit på tapeten tidigare, men jag slutar aldrig förundras. En del hästägare verkar tro att deras hästar...
2
Svar
38
· Visningar
3 331
Senast: Russin8
·
J
Träning Hej där! Nu är det så att min medryttarhäst är hur jobbig och spänd som helst när det är mörkt ute. Hon liksom sticker med mig hela...
Svar
13
· Visningar
1 238
Senast: Jelly_You
·
C
Träning Har en häst som leker väldigt mkt ihagen... Han o en annan valack kan stå hur länge som helst o resa sig mot varandra o nafsa varandra...
Svar
13
· Visningar
3 192
C
Träning Visste inte riktigt var jag skulle posta tråden *moderator snäll o flytta om den ligger fel* Mitt 3åriga c-ponny sto, har inatt...
2
Svar
27
· Visningar
2 498
Senast: axel
·
M
Träning Hejsan! jag är bara intresserad på hur ni lägger upp träningen på en vecka. Hur ofta rider ni ut,hoppar, vila, dressyr...
Svar
18
· Visningar
1 416
Senast: H_lena
·
T
Träning http://www2.unt.se/avd/1,1826,MC=78-AV_ID=780830,00.html?from=sectionlinks78 Fy fan :cry:
2
Svar
22
· Visningar
2 378
Senast: Amanda123
·
Träning Jag har precis köpt en 4-åring (2004). Har inte mycket erfarenhet av unghästar, kvalité osv. Försökt googla men inte hittat något...
Svar
3
· Visningar
968
Senast: SeagirlM
·
D
Träning Mitt sto brunstar nu och kan inte gå med sina kompisar i hagen, eftersom alla hennes hagkompisar är vallacker och de hoppar på henne...
Svar
7
· Visningar
1 088
Senast: diggiloo
·
K
Träning Hde varit jätte roligt om någon visste vart hon tog vägen. Hon är en arab/halvblod lr fullblod, hon blandad i alla fall. ja hade henne...
Svar
2
· Visningar
635
Senast: KEL
·
J
Träning Hej! :laugh: Är det någon som har något tips vad jag ska göra med min häst.. Har inga idéer kvar... Han ganska tjock och jag har nyss...
Svar
2
· Visningar
722
Senast: Tuvisen
·
C
  • Låst
Hästhantering Nu pga av vi var totalt ignorerad med vår frågan att öppna up gamla tråden, så börjar jag en ny. :smirk: ändra titeln lite så kanske...
65 66 67
Svar
1 336
· Visningar
90 435
Senast: IngelaH
·
J
Träning Varmblod, travare, 9 år: * Vid 2 årsåldern åkte han på en gaffelbandsskada, vart frisk, tävlade. * Vid 5 årsåldern åkte han på samma...
2
Svar
27
· Visningar
2 120
Senast: knasigare
·
M
Ridning Var beredda på världens dummaste fråga. Om jag börjar rida klassisk dressyr och sen blir mitt mål att tävla (ft, dressyr), måste jag då...
Svar
3
· Visningar
1 091
Senast: Totola
·
S
Träning Jag har lite beslutsångest, ska köra pållan ca 1,5 h imorgon fram och tillbaka (så 3 h då) och kan inte bestämma mig för om jag ska ha...
Svar
2
· Visningar
670
Senast: hillevie
·
S
Träning Hejhej! jag har ett problem, Jag har en nordsvensk.. Ja det säger kanske sig själv att hon är väääldigt stark, okänslig och envis...
2
Svar
20
· Visningar
2 224
Senast: Snyggve
·
P
Träning hej jag behöver lite hjälp med min häst och ridningen. hästen är en fjord 14 år, märks inte, dock inte i tävlingskondis, go i alla...
Svar
1
· Visningar
645
Senast: Precious
·
E
Träning Jag slutade rida ett tag då jag tappade intresset och de blev för mycket med läxor:cry:. Men för några veckor sedan längtade jag efter...
Svar
2
· Visningar
721
Senast: H_lena
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama