Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning Hur ska man göra för att undvika det? Vad kommer det av från början? Är det ett sätt att komma undan, eller driver man för mycket...
Svar
7
· Visningar
1 208
Senast: Elina8
·
Träning eftersom förra tråden låstes så öppnar jag en ny. för det är väl ingen som gjort det än va? har börjat komma igång ordentligt med min...
Svar
2
· Visningar
694
Senast: Baddy96
·
Träning Har en 4-åring som jag köpte för snart ett år sedan direkt från uppfödaren. Han var då endast grundriden. Gick i alla gångarter under...
Svar
15
· Visningar
1 365
Senast: trofé
·
P
Träning Hej! Precis som rubriken lyder undrar jag hur man lär sin häst att stå still (?). Jag har ett hingstföl född den 12e Maj i år (han...
Svar
4
· Visningar
1 120
Senast: Russinet
·
S
Träning Efter att hästen i somras började krångla med bettet, åkte vi till tandläkaren som fixade ett mindre fel. Jag red på hackamore första...
Svar
6
· Visningar
874
Senast: Bialitt
·
M
Träning Tänkte höra lite med er vad just ni har för ambitioner och mål med eran ridning ? Är ni hobby ryttare eller tävlar ni, och på vilken nivå ?
2
Svar
36
· Visningar
2 863
O
  • Låst
Träning hej, ska nu bli lycklig fodervärd åt ett urgullgt nioårigt sto:D Hon är knappt utbildad, förstår att skänkeln betyder framåt, kan både...
Svar
8
· Visningar
1 226
Senast: Immer
·
P
Träning halloj där ute i världen! ponnyryttare, har ni något imot dom?? jag e en sån som mest läser trådar, har sätt väldigt många inlägg...
2
Svar
32
· Visningar
2 332
Senast: Whiplashr
·
C
Träning När kan man säga att hästen är utbildad i de specifika utbildningsnivåerna? Alltså, hur mycket ska hästen kunna för att man ska kunna...
Svar
2
· Visningar
784
Senast: Chiqitita
·
Träning hejhej! Rider en ganska hett arabsto, som är ganska lättirriterat och känsligt och inte alltid tycker det e jätte kul att vara ute...
Svar
18
· Visningar
1 286
Senast: Elizette
·
S
Träning Är det någon som har några bra och roliga galoppövningar som inte är allt för avancerade? Rider ett litet halvblod som har stora problem...
Svar
4
· Visningar
942
Senast: Myy
·
Träning Mitt sto vill inte trava. Hon blir spänd och tycker det är tråkigt vilket jag förstår. Har ridit henne nu några gånger efter vila och...
Svar
14
· Visningar
1 385
Senast: thyra
·
Ä
Träning När satte ni er för första gången på eran unghäst? (ålder på hästen alltså?) Hur gick det? När anser ni att det är ok att sitta på...
Svar
8
· Visningar
4 539
Senast: Mitrolle
·
P
Träning Min stackars pålle har boxvila nu i några dagar och han blir verkligen så ledsen av att behöva stå inne hela tiden. Någon som vet vad...
Svar
6
· Visningar
836
Senast: kryddan
·
Träning Alla hästar är ju mer eller mindre sneda i grunden. Som bekant. Medryttarpållen är en av dem som är mer sneda. Och det blir värre och...
Svar
1
· Visningar
830
Senast: knasigare
·
Träning Hallå! Vill ha tips på övningar och träningar som gör att hästen får mer muskler i ryggen och bakdelen! Min häst har satt mkt mer...
Svar
11
· Visningar
1 726
Senast: Zolimita
·
Träning Jag har en gudomligt snäll 3 ½ åring som jag rider ca 3 dagar/vecka. Hon rör sej super i skritt och trav å så nu till mitt lilla...
Svar
1
· Visningar
707
Senast: freddan
·
I
Träning Ja som ni ser på rubriken så låter det som en "tacky" harleqin roman :D och antagligen så kommer denna fråga/historie bli lika lång som...
Svar
9
· Visningar
1 214
Senast: Tussilago
·
W
Hästhantering Hej Jag har nu varit medryttare på en häst i snart 8 månader. Hästen är otroligt snäll och lugn i alla lägen, men jag känner att jag...
Svar
3
· Visningar
1 044
Senast: LinnK
·
L
Träning Hej vi får hem en ponny i morgon och då funderar jag på, som vi kommer hem på äftermidagen så tänkte jag att dem får stå inne i boxarna...
Svar
10
· Visningar
1 012
Senast: leva11
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Oseriös avel 2023
  • Akvarietråden V