Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning Min halvblodsvalack har sån SJUK överskottsenergi, och jag vet inte vad jag ska göra för att han ska bli av med den :) har gått över...
2
Svar
23
· Visningar
1 826
Senast: ika77
·
Träning Hej svejs! Nu är jag tillbaka efter några års uppehåll! Fattar inte varför jag inte varit här på forumen, för jag älskade det. Men nu...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 099
Senast: nyponros
·
Träning Sitter o kikar lite klipp på youtube och hittade detta. Varför tar han upp långpisken och börjar snärta när hästen drar iväg...
Svar
13
· Visningar
1 233
D
Träning Någon som har några lämpligt bra (enkla?) tips om övningar för att få hästen att gå i form på vintern utan tillgång till ridhus...
Svar
8
· Visningar
2 480
Senast: DLX
·
A
  • Låst
Träning Är de nån som vet nån/några dressyr tränare som kommer hem till en på privatlektion? Ge gärna namn,hemsidor mm.
Svar
1
· Visningar
830
Senast: flashlight
·
B
Träning Vad ska man göra om min häst på 5år, får panik när hans polare rider iväg och han är i boxen/hagen ? han blir galen.. stegrar, sparkar i...
Svar
7
· Visningar
1 114
Senast: Cointreau
·
Träning Håller på att analysera min häst som jag haft en kortare tid och får inte ihop det riktigt. Det är en körhäst som rids ganska mycket nu...
Svar
8
· Visningar
1 016
Senast: älgen
·
W
Träning Hej! Jag är relativt nybliven ägare till en treårig unghäst som är trevlig men ganska bortskämd. Sen ett par veckor har jag ett problem...
Svar
13
· Visningar
2 123
G
Träning Jag håller på med ett projektarbete och ja behhöver veta lite om de vanligaste problemen vid inridning. Berätta om era problem ni har...
Svar
14
· Visningar
3 106
Senast: wolken fee
·
Träning Trappa ner Detta låter nog väldigt dumt, men jag måste få några tips. Köpte en helt underbar häst för två veckor sen. Provred henne tre...
2
Svar
35
· Visningar
3 119
Träning Min förra tråd om energin har jag fått många svar på, tack! Nu tänkte jag höra om ni har något tips på ett veckoschema för att hålla...
Svar
3
· Visningar
725
Senast: Elisha
·
H
Träning Jag vet inte om jag postar på rätt ställe, men isånna fall får ni vell flytta den :o Ang. longering. Blev grymt chockad för ett tag...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 644
Senast: knasigare
·
Träning Vi hyr ut en box till ett Halvblod och dess föl. Hon har stått i detta stall i många år. (Förra ägaren köpte vi gården av). För en...
Svar
3
· Visningar
803
Senast: axel
·
B
Träning Här sitter man och nojjar sig..... Vårat stall, ett kollektiv stall, skall läggas ner. Vi är alla ombedda att flytta. Inte speciellt...
Svar
5
· Visningar
1 120
Senast: anni0301
·
N
Träning Jag håller på med mycket horsemanship med min häst (D-ponny). men jag har ett litet problem, varje gång jag rider ut på henne får jag...
Svar
14
· Visningar
1 403
Senast: FrouFrou
·
R
Träning Hejsan! Jag rider en 7 åring. Han har väldigt bar steg men är väldigt bra på att smita så fort han ska arbeta. När han väl går ned i...
Svar
1
· Visningar
622
Senast: Ponnytant
·
Träning Har ett 4-årigt sto som gått i samma flock på ca 15 blandade häster sen maj ungefär. Nu är vintern kommen och dags att pussla ihop dem i...
Svar
5
· Visningar
1 134
Senast: Elinoor
·
Träning Jag har ett arabsto som jag ägt i 2½ månad, hon har tävlad tom Lätt A, funkar som "läromästare" åt mig då hon är duktigare än vad jag...
Svar
8
· Visningar
2 013
Senast: frittan
·
L
Träning Hej! jag har nyligen skaffat en treåring som jag hade tänkt ha som skogs/tränings häst. Det jag försöker klura ut nu är hur jag ska rida...
Svar
2
· Visningar
710
Senast: JohannaB
·
T
Träning Har planerat på att skaffa häst, då vi bor på landet. Vi har en liten hage (100x100meter) och eventuellt tillgång till en större. Jag...
2
Svar
20
· Visningar
2 110
Senast: SofaijaHhh
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCV
  • Julklappar 2024!
  • Vad gör vi? Kids edition - del 4