Vad har ni för ambitioner och mål ?

Sv: Vad har ni för ambitioner och mål ?

Jag och zacke är bara skogsmullar.:D Kommer väl träna lite dressyr på väldigt låg nivå för att kanske försöka utvecklas lite iaf. Men tävla blir det nog inget. Är för gammal för att tävla ponny.

Jag får väl kalla mig för tävlingsryttare. Har en häst som tränas och tävlas så mycket det går. Åker på clinics några gånger om året och tävlar ungefär 10ggr lite drygt (Där inräknat minst 2 flerdagarstävlingar) Vi har tävlat upp till internationell nivå och hamnat på ca 10:nde plats i flera olika grenar.

Jag har placeringar upp till nationell nivå, så nu är målet att till sommaren placera mig på internationell nivå på sommarens stortävling. Ett ganska högt mål, men nåt ska man ju ha. Sedan vill jag tävla i Reining på lite högre nivå nästa år, och inte bara lägre. (Har endast ridit den grenen två gånger innan)

Annars har jag ett mål att göra byten i vart tredje steg också. När detta ska vara uppnåt vet jag inte, men innan våren typ :)

jag e la en blandning ;) tävlar dels för att få erfarenhet å att faktiskt testa hur mkt man "klarar" dock bara klubb fast ska ut å tävla lite mer lokal nu te våren :D Nej annars e jag nån som rider för skojjs skull fast älskar å tävla men inte så seriöst på så sätt :P fattar ni? :O

Vi bara njuter våra hästar i naturen... Inga krav eller direkta mål... Bara underbara stunder tillsammans:banana:

Är hobbyryttare, har väl tänkt att ut och tävla lite nån gång, men det har inte blivit så hittills :p Mitt mål just nu, är väl med tanke på att vi fick hem Sissi för 1 vecka sen. Att hon ska bli lugnare på banan, bygga upp sej med muskler och orka mer...

Tävlingsryttare i dressyr, har ett halvblodssto som går upp till MSV B idag. Tränar med ambition att gå högre. Just idag jobbar vi mycket med seriebyten(2,or och 3,or)för att få dem att sitta.

Jag är en medelmåttig ryttare på LA/MSV nivå.

Tävlar knappt, men målet är att i alla fall starta MSVB på min ponny, som stor häst, nästa år.
Just nu har vi tävlat lite LA:P1 när vi väl åker iväg med vinster och placeringar, på mellan
66-72% vi har även startad FEIs Mästerskaps program med godkänd procent.

Vårat mål är att lära oss så mycket som möjligt tillsammans och att få henne tycka det är kul att
tävla och gå fram ordentligt inne på banan. Vore kul om hon kunde lära sig byten befäst nu till vintern
och om man får önska så vill jag gärna lära henne lite mer samling i traven, typ lite passage och tramp
till sommaren, just nu så säger hon tvärt nej och blir riktigt arg om man ska samla i traven ;) så vi får se hur det blir.

081108-36529.jpg

Väljer att kalla mig själv tävlingsryttare, tror inte jag hade hållt på om det bara var för "hobbyridning på skogsnivå", så gör ett eget val där.
Blir förstaårs-YR nästa år. Tävlar just nu bara unghäst, har en egen 5-åring som gått 125 i år, startade finalen i BT. Och även en 4-åring som jag rider åt ägaren, som dock är otävlad än sålänge.
Ambitionerna för nästa år är att 5-åringen går championaten även som 6-åring, och att 4-åringen växer i sin kropp och förhoppningsvis går championaten han med. :) På lite längre sikt är målet Svår hoppning.

En bild på mig och 5-åringen:
24330596.jpg

Jag rider in min 4-åriga islandshäst, nu jobbar vi med galoppskänkel och det går SÅÅÅ bra:love: hon är en gudahäst. Vi varar med sköna turer i skogen, töltträning och separering av gångarter...vi har underbart roligt jag och min snöflinga. Mina ambitioner är att får en välskolad, glad och arbetsvillig häst som älskar att följa med mig på roliga saker.
Tävling...njae...jag klarar nog inte stressen och pressen, men man ska aldrig säga aldrig.

Mitt arabsto har för tillfället en hovböld, så mitt enda mål med henne just nu är att hon ska bli frisk, sedan blir det väl att sätta igång henne och kanske börja hoppa ett par clearrounder eller något, men förmodligen blir det bara hemmaridning med tanke på att hon är 19 år och har varit sjuk väldigt mycket det senaste.

Mitt halvblod fick jag för typ en vecka sedan, så det blir bara att lära känna henne och testa hur mycket hon kan. Blir inga avancerade tävlingar med henne heller på ett tag ;)

Jag är hobbyryttare, mest för att jag nog aldrig har fått tillfälle att tävla ordentligt. Har aldrig haft råd med egen häst, eller med speciellt många träningar. Absolut inte att tävla. Har ju heller inte varit helt uppbackad hemifrån.

Mina mål är att bli unghästutbildare, att kunna rida svår dressyr, och att kunna utbilda hästar minst till medelsvår osv. Att tävla känner jag däremot inte att jag måste. Vi får helt enkelt se, jag har inga pengar att köpa en dyr välutbildad häst för. Så jag får börja med att ta en äldre välutbildad häst på foder istället. :banana:

Har en varmblodskille, vi har kommit ganska långt än förväntat.

Har nyligen (kan man säga) kommit ut på lite "hobbytävlingar".
Tränar för tränare, (med de är från och till).
Ska snart börja träna för en annan tränare. Som jag tror kommer bli perfekt.

Jag är inte den som vill ut och tävla stort vill säga, jag håller mig till "hobbytävlingar". :p

Har en bestämd dam på 10 år och vi satsar på hoppningen, tävlar 1,30-1,40 just nu, men ska ta föl på henne så småningom och hoppas på att d blir en någorlunda hopphäst :love:
Mitt eget mål är att utvecklas som ryttare och bli "tuffare", allrahelst få mer "skinn på näsan" :cool:

Har en d-ponny valack sen 4 månader tillbaka. Han har med förra ryttaren gått LA med bra resultat.
Mitt långsiktiga mål i hoppningen är att starta en mvsb med bra resultat innan jag säljer honom.
I dressyren vill jag att han ska kunna gå stadigt i form, vara mjuk och kännas rikigt bra att rida, det är en lång väg för oss, då han inte gått i rätt form med förra ägaren.
Kortsiktigt är målet att vinna en tävling på den nivå vi är på nu, LD-LB :D

Jag är en tävlingsryttare på lätt nivå kan man väl säga.

Har min egna häst Filipus som jag har tävlat en T8 (tölt-klass) med och fick fina poäng och fina lovord från domaren så vårat mål just nu är att få vårat fyrgångsprogram att sitta som en smäck och att han ska få en stabilare trav och galopp! :)

Jag är en hobbyryttare som tävlar på min häst.
Målet för nästa år är att starta i LA dressyr och 1 meter i hoppning. Långsiktigt vill jag gärna komma upp i Msv-dressyr med min sötpålle.

Senast ändrad:

hobbyryttare
mitt mål är att nordishästen ska gå i en lugn samlad form på ett kandar, när vi väl klarat av det så ska vi väl ha som mål att kunna fler rörelser. Vi har massor av delmål på vägen!!
andra hästen har jag som största mål just nu är en samlad form i skritt, sen tar vi samlad form i trav och sen galopp. Därefter vet jag faktiskt inte... Jag vill få henne att muskla om för jag tror att hon kan bli en riktigt fin dressyrhäst (för att vara ett varmblod) om vi får tid på oss och slipper en massa skador.

Liknande trådar

Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
449
Senast: Lavinia
·
Ridning Har ridit och tävlat med egen häst i princip hela mitt liv, är en glad amatör som tävlat t.o.m. 135 cm i hoppning och genom åren alltid...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
11 191
Senast: Sesca
·
Ridning Hej allihopa! 😊 Jag är ny här och skulle gärna vilja höra era tankar om något jag funderat mycket på. Jag är relativt ny på det här med...
2
Svar
22
· Visningar
2 015
Senast: Kajsalisa
·
Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
722
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattbilder #10
  • Hundrelation
  • Katthår